Gå til innhold

Spørsmål angående sangpedagog


Anbefalte innlegg

Jeg elsker å synge. Desverre så kan jeg det ikke særlig godt :p Så jeg har vurdert å gå til en sangpedagog for å få frem noen forbedringer. Jeg spiller mye gitar og det er i den sammenhengen at jeg kunne tenkt meg å ikke skjemmes hver gang jeg åpner kjeften :p Målet mitt er ikke å bli kjempeflink, men bare lære det å synge rent. I alle fall renere... :p

 

Så da til spørsmålene:

 

+ Har du noen erfaringer angående det å gå til en sangpedagog?

+ Vet du noe om priser?

+ Er å gå til sangpedagog det rette å gjøre?

Endret av sagberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Er nok ikke til veldig mye hjelp, men... Hadde undervisning i sang hos sangpedagog da jeg gikk musikklinja, men betalte det selvfølgelig ikke selv da. Så prisen aner jeg ingenting om.

 

Men tenkte litt... du sier at problemet er at du synger surt? Altså sliter med å treffe toner? Hører du dette selv, liksom? Hvis dette er noe andre forteller deg kan det kanskje hende at gehøret ditt ikke er sånn kjempebra - og det er ikke så lett å gjøre noe med.

 

Men hvis du hører det selv så er det kanskje sangtrening du trenger. Og bli kjent med hvordan stemmen din funker, jobbe med klang osv. Hvis sistnevnte er tilfelle kan nok en sangpedagog hjelpe. Du kan jo også trene på å treffe tonene på egenhånd - ved hjelp av gitaren.

 

Som sagt... har ikke spesielt mye greie på dette.

 

Lykke til, da :yes:

Lenke til kommentar

Ja, det skader jo uansett ikke å forhøre seg med en sangpedagog. Det går an å bare kjøpe en time og se hvordan det er.

 

Min erfaring er at det lønner seg å prøve sånne ting man går og smådrømmer om - enten blir det stor suksess ellers så får du vite at du trives best som uskolert sanger. Kjipt å irritere seg over at man ikke turte prøve, i hvertfall.

 

Prøver egentlig bare å gjenta gode gamle: Bedre å angre på noe du har gjort enn noe du ikke har gjort ;)

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Jeg elsker å synge. Desverre så kan jeg det ikke særlig godt :p Så jeg har vurdert å gå til en sangpedagog for å få frem noen forbedringer. Jeg spiller mye gitar og det er i den sammenhengen at jeg kunne tenkt meg å ikke skjemmes hver gang jeg åpner kjeften :p Målet mitt er ikke å bli kjempeflink, men bare lære det å synge rent. I alle fall renere... :p

 

Så da til spørsmålene:

 

+ Har du noen erfaringer angående det å gå til en sangpedagog?

+ Vet du noe om priser?

+ Er å gå til sangpedagog det rette å gjøre?

 

Hei du

 

Synes det høres helt riktig ut av deg å gå til sangpedagog. Min personlige mening er at man ikke har noe å tape på å prøve ut nye ting. Sjekk ut Vokalist.no - vet de har prøvetimer til en rimelig penge.

 

Lykke til!

 

Karen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...