Gå til innhold

Skal kjøpe trådløst nettverkskort


Anbefalte innlegg

Hei, som tittelen sier så skal jeg gå til innkjøp av trådløst nettverkskort.

Problemet er at jeg har liten eller ingen erfaring med disse og kunne tenkt meg litt hjelp fra dere kyndige der ute!

 

Det skal være et ganske rimelig men stabilt kort, trenger ikke noe superkort.

 

Selve routeren er en etasje over leiligheten min, og det er et betongtak som skiller.

Jeg vet at min PS3 finner den veldig lett og har ikke noe problemermed å surfe og spille på nett med den.

 

 

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Jeg ser ikke om det er et trådløst nettverks kort til bærbar eller stasjonær.

jeg tar utgangs punkt i stasjonær siden de aller fleste bærbare blir levert med trådløst kort.

 

Da kan jeg anbefale dette:

Klikk her!

Koster ikke skjorta heller. 159 kr.

Jeg har det selv og er strålende fornøyd med det.

Stabilt og fungerer under XP, linux, vista 32 og 64 bit. Så da har du et du kan ta med deg vis du skal bytte operativ system

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

da er det kortet jeg linka til et veldig fint kort for deg:) brukte det selv under windows XP og nå bruker jeg det i vista 64 bit og er like bra under begge 2:) ingen problemer raskt og stabilt på internett:) gir full kapasitet av internett linja mi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Bare hyggelig og kunne hjelpe deg :) Håper du blir fornøyd med kortet:)

det har en liten kabel fram til "sendern/mottakern" så du kan jo plassere kortet så nærme rutern du ønsker. burde ikke gjøre store utslaget men alt som hjelper er bra på signalet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

hakke prøvd PS3 men kanke tenke meg det er det samme som en pc hehe.

er vel litt lettere med tastatur og mus. Pluss at når pc-en er oppe og går kan du få lastet ned service pack 3 til xp økt sikkerhet er bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

ja får du surfet så får du ivertfall gjort litt, msn er jo litt være og mangle.

og nettbanken er jo veldig greit så slipper du og gå i banken hver gang du skal betale regningene dine hehe. Det blir jo bare fler og fler regninger jo eldre man blir hehe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

70 kr ekstra per regningen blir fort utrolig mye penger det, Bare 10 regninger er 700 kr og da har du deg en ny cpu kjøler og 2 vifter plutselig. Tenkt cpu kjøler i hele dag skjønner du .

 

Betale regninger ekke alltid like populært blant sjefen heller sikkert, så er jo greit og få gjort det hjemme i sin egen stue istedet for på jobben.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

nei skulle man regnet alt i cpu kjølere ville nok folk sett rart på deg fort hehe.

Er bare i dag jeg bruker cpu kjølere i regnestykkene hehe.

vanligvis så regner jeg med det som regnestykket bruker hehe.

 

noen tusen kr spart er ganske greit og ha øker lommeboken litt

Lenke til kommentar

Ser ut til at trådstarter har funnet det han skal, men istedet for å starte ny tråd tenkte jeg å "låne" denne :p

 

Jeg er også på utkikk etter trådløst kort til min stasjonære. Bruke Vista64 og Mandriva Linux. (mest vista). Det jeg ikke likte helt med kortet som ble linket til tidligere var den eksterne antennen. Vil helst slippe flere kabler rundt PCen min.

 

Er det noen andre gode forslag eller erfaringer med andre kort med antenne som sitter på kortet?

 

EDIT: er denne fra Asus noe å satse på?

 

mvh Core2Dude

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...