Gå til innhold

gps til HTC diamond


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det noen som vet hva for en type gps som det er i HTC Diamond?

kan man bruke tomtom på denne?

Jeg trodde Tom Tom fulgte med denne htc-versjonen og jeg. Du må mulig installere programmet. Programmet ligger da på en cd som fulgte med i pakken.

en cd som fulgte med i pakken.

Endret av snillekim
Lenke til kommentar
er det noen som vet hva for en type gps som det er i HTC Diamond?

kan man bruke tomtom på denne?

Jeg trodde Tom Tom fulgte med denne htc-versjonen og jeg. Du må mulig installere programmet. Programmet ligger da på en cd som fulgte med i pakken.

en cd som fulgte med i pakken.

tomtom var ikke med i min pakke i hvertfall

noen andre med diamond som har fått med tomtom

Lenke til kommentar

Den norske Diamond har ikke TomTom. Det er rapportert at noen har fått engelsk versjon her og fått med TomTom 6. I utlandet, Nederland feks fulgte det med TomTom 7 og et gratis kart.

 

TomTom fungerer veldig bra med telefonen. Gpsen innebygd er klart den beste jeg har sett i en telefon til nå. Aner ikke hvilket fabrikat det er men.

 

- Gojira

Lenke til kommentar
Den norske Diamond har ikke TomTom. Det er rapportert at noen har fått engelsk versjon her og fått med TomTom 6. I utlandet, Nederland feks fulgte det med TomTom 7 og et gratis kart.

 

TomTom fungerer veldig bra med telefonen. Gpsen innebygd er klart den beste jeg har sett i en telefon til nå. Aner ikke hvilket fabrikat det er men.

 

- Gojira

har fått lagt inn tomtom men finner ikke den innebygde gpsen noen tips på detta

Lenke til kommentar

Jeg har dto telefon og forsto det slik at gps er innebygget, men programvare og kart må kjøpes separat. TomTom er vel det som anbefales i Norge, men også Garmin XT går på telefonen. Dette leveres standard i visse land hvor Garmin tilbyr bedre kartdekning.

Har selv sendt inn spørsmål til forumet om "oppskrift" på installasjon ettersom Garmin leverer på microSD/SD kort og telefonen ikke har kortplass.

http://www8.garmin.com/mobile/mobilext/

 

X9

Lenke til kommentar

vil det koste meg noe å bruke google maps med GPS på min diamond dersom jeg f.eks er ute på biltur? ser at når jeg er koblet til med wi-fi, så laster den ned opptil 1000kB noen ganger. Vil jo bli dyrt i lengden om jeg må betale 5kr/min for å bruke GPS:p

Lenke til kommentar
vil det koste meg noe å bruke google maps med GPS på min diamond dersom jeg f.eks er ute på biltur? ser at når jeg er koblet til med wi-fi, så laster den ned opptil 1000kB noen ganger. Vil jo bli dyrt i lengden om jeg må betale 5kr/min for å bruke GPS:p

 

Når du laster ned data via telefon nettverket betaler du pr MB. Ikke minutt pris.

Tele2 har foreksempel 1MB til 12kr. Så det er ikke gratis men ikke direkte dyrt heller.

Lenke til kommentar
Når du laster ned data via telefon nettverket betaler du pr MB. Ikke minutt pris.

Tele2 har foreksempel 1MB til 12kr. Så det er ikke gratis men ikke direkte dyrt heller.

 

Ja, men ser ut som den laster ned endel kB hver gang jeg drar litt på kartet. Og da blir det vel noen kroner i minuttet;)

Men er det mulig å legge inn kart på forhånd på GoogleMaps?

Har funnet en annen gratis gps-tjeneste som heter Mobile GMaps... der kan jeg legge inn kart på forhånd, men hvor oppdaterte disse kartene er vet jeg ikke... men er ikke intr. i å betale 1-2k kr for TomTom/Garmin gps:p så jeg tenkte jeg skulle teste ut denne MGMaps litt for å se om det fungerer:)

Lenke til kommentar
Når du laster ned data via telefon nettverket betaler du pr MB. Ikke minutt pris.

Tele2 har foreksempel 1MB til 12kr. Så det er ikke gratis men ikke direkte dyrt heller.

 

Ja, men ser ut som den laster ned endel kB hver gang jeg drar litt på kartet. Og da blir det vel noen kroner i minuttet;)

Men er det mulig å legge inn kart på forhånd på GoogleMaps?

Har funnet en annen gratis gps-tjeneste som heter Mobile GMaps... der kan jeg legge inn kart på forhånd, men hvor oppdaterte disse kartene er vet jeg ikke... men er ikke intr. i å betale 1-2k kr for TomTom/Garmin gps:p så jeg tenkte jeg skulle teste ut denne MGMaps litt for å se om det fungerer:)

 

 

Tror ikke man kan legge inn kartene på google maps. Men er ikke sikker.

Fortell meg om hvordan MGMaps funker for deg da :) Hadde ikke hatt noe imot gratis gps. Har tomtom men ikke kart for norge :/ (enda :p)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Google maps følger med, funker bra og er gratis.

Primitivt i forhold til tomtom men gratis :)

 

Har sjekka ut google maps litt nå, men får ikke gps'n på den til å fungere helt :p gmaps er vel ikke det som er best til å bruke som gps kanskje, men får du den inn nøyaktig? På min står det "din posisjon med en feilmargin på 1300 meter", når det viser at jeg er på Nesheim isteden for i Vikedal, som er langt lengre enn 1300 meter :/ Noen tips?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

TomTom Navigator 6 fungerer fint på htc diamond.

 

Gjør følgende for å få det til å virke.

 

1. Installer TomTom Home v. 1.5

2. Last ned siste navigator 6 fra denne siden og følg instruksjonene.

http://www.tomtom.com/support/index.php?FID=6736&Lid=1

 

Når dette er gjort, åpne tomtom på mobilen og gjør følgende:

1. Gå til "endre preferanser" --> "vis gps status" --> konfigurer

2. Velg --> "Annen NMEA GPS" --> "4800" --> "com4" og fullfør.

 

har gjort dette med et par kunder som har spurt om dette, virker helt toppers og de har vært veldig fornøyde.

 

BTW googlemaps registrerer deg innenfor nærmeste sender det er der den henter informasjonen på hvor du er. Men etter erfaring så har den noe større feilmargin en det.

 

anbefaler å legge in tomtom funker fett det. Litt tidkrevans men for mange lønner det seg.

eller så kan du vente til tomtom 7 kommer til smartmobil.

Endret av Thorgas
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei hå!

For de som har fått prøvd litt gps har jeg ikke noe å tilføre, men vil gjerne nevne at googlemaps funker helt bra. Om man trenger en veibeskrivelse får man en mer enn adekvat oppføring, og feilmarginen på plasseringen din trenger ikke alltid være så ille. Jeg er veldig fornøyd, gidder faktisk ikke ta meg bryet med å prøve ut noen alternativer siden Gmaps er såpass ok å ha med å gjøre ^^

 

Ha en fin dag =)

Endret av OktoberStorm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...