Gå til innhold

Mer stabilitetsproblemer...


Rolfo

Anbefalte innlegg

Et par kompiser av meg har kjøpt nye maskiner og har noen små problemer med disse.

 

AMD T-Bird 1,4 GHz, 266 FSB

Abit KG7 raid

512 MB Micron DDR

Asus V7700 pro/t

400 watt PSU

 

Nyeste drivere, SP2, div drivere og greier til hovedkort og skjermkort er installert.

 

Så over til problemet. Etter kort tid spilling restarter maskinen helt av seg selv.

 

Det "morsomme" er jo at jeg har nesten helt lik maskin(mindre ram), men den er stabil som bare rakkern... (vi har prøvd å fjerne noe ram for å se om det virket inn...)

 

Alt hjelp verdsettes.

 

---

Rolfo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Omtrent det samme problemet hadde jeg på den gamle pc min. Problemmet var at jeg hadde overklokket prosessoren for mye, det forsvant da jeg klokket det hele litt ned. Dersom kompisen din har overklokket prosessoren, kan prøve å kjøre på default hastighet og sjekke om problemet er fremdeles der.

Lenke til kommentar

Hehe jeg har hatt AKURATT det jaevla samma problemet, ikke fult så "morsomt" kanskje da det skjer gang på gang. PC'n plutselig føler for å skru seg av, jeg spillte Unreal Tournamet, var på veg til å skyte så restarta den. :smile:

 

Uansett, måten jeg fixet det på var å dra ut alle korta mine (PCI korta) og sette dem inn en etter en å sjekke om det var noen av de som var problemet (noe som de var), så det kan være noe å teste, ta ut alle PCI kortene, sett inn et kort, spill masse å se etter om det skjer igjenn, hvis ikke setter du inn ett til intill du finner problemet, håper du finner ut av det. Det kan også være for høy tempratur på prosessor, grafikkkort el. noe du burde sjekke, å i såfall enten klokke ned, eller kjøpe større vifte.

Lenke til kommentar

Takker... ingen overklokking her i gården...

 

Det viste seg at problemet forsvant når man nappet ut en av rambrikkene. Så inntil videre forstetter vi med 256 MB.

 

Kan det være noe med at KG7 kortet vil ha registrert minne? De har bare brukt to av ramplassene og da skulle det jo gå bra uten registrert minne... jaja, data er moro...

 

---

Rolfo

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-29 15:04, Rolfo skrev:

Takker... ingen overklokking her i gården...


Det viste seg at problemet forsvant når man nappet ut en av rambrikkene. Så inntil videre forstetter vi med 256 MB.


Kan det være noe med at KG7 kortet vil ha registrert minne? De har bare brukt to av ramplassene og da skulle det jo gå bra uten registrert minne... jaja, data er moro...


---

Rolfo


 

Flere har måttet benytte minne slot 3-4 for å oppnå stbilitet ikke 1-2 eller andre kombinasjoner.

Lenke til kommentar

Stemmer det... vi har brukt slot 3-4 hele tiden. Men det er altså bare når det er ram i slot 4 at saken blir helt stabil i spill. Putter man en brikke i slot 3 begynner moroa. Lurer på om rammen er for dårlig... ? Micron skulle da være bra. Vi får prøve litt skikkelig godram og se hva som skjer tenker jeg.

 

---

Rolf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...