Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

SuperMotard - Men Hvilken?


Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvilken som er den beste SM, med tanke på kvalitet, ytelse,design, og pris ikke minst.

 

Aprilia SXV 550 Ca 90.000kr

Husqvarna SM 610 ca 100.000 kr

Husqvarna SM 510 ca 90-95.000kr

KTM 690 sm ca 115.000kr

KTM 525 sm ca 100.000kr

Yamaha XT-660X 105.000kr

Suzuki Drz 400 sm 75/80.000kr

Husaberg 650 FE 100.000kr?

 

Disse syklene er vell ca samme prisklasse,

Men jeg lurer egentlig på hvem som scorer best i helheten, kom med erfaring!

Jeg er ute etter en mellomtung snart, og jeg vet at de fleste av disse

kan registreres som mellomtung motorsykkel!

 

Vet du om flere motarder, så kom med forslag

Endret av siemensboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741
Ja glemte husaberg, de er jo i den prislkassen også.

Jeg er egentlig litt begeistret over Suzuki Drz virker så solide, med god kvalitet, men også relativ slapp motor i forhold til konkurentene.

Aprilia har bra lettsykler, men dog dårlig kvalitet =/

 

Har ikke opplevd at kvaliteten på rs'en min er dårlig enda (jeg hadde også mine tvil etter å ha kjørt japansk i 3 sessonger). KTM'en har service intervaler på hver 5000. Nesten like mye som aprilia'en min som har på hver 4000 (rs250). Den så veldig morsom ut da! Du kan alltids vurdere aprilia sin supermotard. Husker ikke hva den heter, men du kan få den litt billigere siden mod. har vært uforandret siden 2006. Når jeg skal ha supermotard vil jeg vurdere denne ktm'en og apriliaen tror jeg.

 

Så i inleggene i den testen at det vistnok var stor forskjell på ktm 690 før og etter denne nye mod.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Trodde nye KTM'en hadde 10000 km intervall jeg.

 

Ikke vet jeg. Jeg så det var en som skrev det var 5000 på mc24 diskusjonen rett under artikkelen..

Lenke til kommentar
Trodde nye KTM'en hadde 10000 km intervall jeg.

 

Ikke vet jeg. Jeg så det var en som skrev det var 5000 på mc24 diskusjonen rett under artikkelen..

 

 

KTM har service intervaller på 5000km på olje/filter og ventilsjekk.

Overhalling av motor tror jeg skal/bør forekomme på 200Timer.

 

Husqvarna SMR 450/510 har Service intervaller på 2500km på olje også filter og ventil just på 5000km, vet ikke helt om oljeskift på 250mil er nødevendig eller om man kan

ta olje,filter og ventil på 5000km.

Men det er først og fremst på 450/510 som er kanksje mest einet til raceing/bane.

Jeg vet at Husqvarna SMR 610, har olje(bør også byttes oftere),filter,ventil på 10.000km

 

Tror faktisk jeg synes, Ktm og aprilia virker fete, lest mye tester, og kommentarer på de syklene rundtomkring. Og ktm sitt design er smekkert ;)!

post-59897-1215329036_thumb.jpg

Endret av siemensboy
Lenke til kommentar
Ktm'en har ett fint design ja! :)

 

Her er bilde av apriliaen jeg mente (SXV)

 

http://www.ruddar.com/files/ApriliaSupermotard.jpg

 

Tror apriliaen skal ha snille service intervaler også. Finnes en liten håndfull av de på autodb og finn. Problemer med motor fra 2006. Pass på at denne er fikset før du ev kjøper en (garanti sak).

 

Lå merke til det jeg også, at noen av dem hadde denne feilen :S

Lenke til kommentar

De skal jo ikke være så tunge heller da.. Så jeg ville valgt maks 650cc..

 

Drømmen(e) min er: KTM 525, Husaberg FE 650 og hvis jeg vil ha en slitesterk sykkel som man ikke trenger like mye service: Suzuki DRZ 400, selv om den er litt slapp :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Ktm'en har ett fint design ja! :)

 

Her er bilde av apriliaen jeg mente (SXV)

 

http://www.ruddar.com/files/ApriliaSupermotard.jpg

 

Tror apriliaen skal ha snille service intervaler også. Finnes en liten håndfull av de på autodb og finn. Problemer med motor fra 2006. Pass på at denne er fikset før du ev kjøper en (garanti sak).

 

Lå merke til det jeg også, at noen av dem hadde denne feilen :S

 

Har egentlig ikke så mye å si om vedkommende har papir på at dette er utbedret. Egentlig er det en fordel i mine øyne. Så en 2006 mod. som nettopp hadde fått ny motor og hadde derfor gått så og si ingenting. Slik sett kan du få en 06 mod som er "ny" til bruktpris ;)

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...