stefanw1337 Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 (endret) Fikk denne telefonen i dag. Aldri hatt LG før, ikke noen spesielle høye forventninger. Men etter hva jeg leste ble jeg veldig nysgjerrig på den. Og så langt.. Er jeg strålende fornøyd. Et par ting å merke seg på den negative siden: -Ved svar på SMS og laging av nye blir forbokstaven alltid liten by default. Så jeg må trykke på én knapp ekstra bare for å få den stor. Er andre LGer sånn også? -Touchscreen(Touchmedia) er noe treg(sammenliknet med en rakett for eksempel), og noe dårlig respons på selve trykkingen. For å få opp modusen kan man trykke en knapp på siden, denne må holdes inne for å få den aktivert, men et raskt trykk er den av. -Ved bruk av Touchmedia har man lite valg på bl.a. musikk- og radiospiller. -Tynn manual. -Kan ikke høre på radio via BT headset(selv med det medfølgenede headsettet i, kun høyttalende eller i medfølgende ørepropper. Positive ting! Bl.a.: -Den støtter 8gb Sandisk MicroSDHC. -Masse USB-moduser å velge i ved tilkobling av USB kabel: Mass storage, data service, music sync, PictBridge. -Under Tilkoblinger finnes også en TV-Out setting, noen som vet noe mer? Manualen er veldig tynn. Mer kommer. Noen flere som har feedbacks eller tips&tricks? Endret 4. juli 2008 av stefanw1337
Andynator Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 (endret) Jeg er voldsomt positivt overasket over telefonen. Jeg hadde en samsung soul i 14 dager før denne som rett og slett var RÆVA i forhold Der er for mye positivt på denne telefonen til at jeg ikke har fått satt meg inn i om det kommer liten eller stor bokstav i en melding(mest sannsynlig blir den stor) Ok, glemte at den har begrensninger i anntall oppføringer i kalenderen på lik linje med samsung soul......dette irriterer Endret 4. juli 2008 av Andynator
stefanw1337 Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Skrevet 4. juli 2008 Ok, glemte at den har begrensninger i anntall oppføringer i kalenderen på lik linje med samsung soul......dette irriterer Hva er maks?
stefanw1337 Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Skrevet 4. juli 2008 100 :-( Fikk den ikke til å kjøre en 2,3mb stor flash fil:(
stefanw1337 Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Skrevet 6. juli 2008 (endret) Telefonen får endel trekk hos meg for Touch Media. Funksjonen er jo stilig og alt det. Men musikk-spilleren er veldig enkel, man kan ikke sette på shuffle(random) der, kan ikke styre equalizer. Kan velge repeat da, i det minste. Men browser'n for musikk tar alle filene på minnekortet og sorterer dem alfabetisk. Scroller'n blir tilslutt så liten at det raser for fort igjennom til å finne og stoppe på en spesiell sang man leter etter. Og man må da krype til korset, å bruke touchpad'n igjen. Spilleren forstår ikke æ, ø, å i en sangtittel/ID-tag - de blir kinesiske tegn. Har heller ikke skjønt hvordan det spilleliste-systemet funker på telefonen. Og synes det vel ergelig den ikke forstod .m3u filer som en spilleliste.. Har en mistanke om at man ikke kan komponere spillelister i Touch Media, men at de må lages i den vanlige Audio Player'n først. I tillegg er den meget treg å gå inn på, så treg at den automatiske key-lock'n slår seg på, og man må skru den av. Og siden den hengelåsen er rett der andre knapper er, kan man risikere å trykke på neste knapp også. Da touchscreen'n er veldig vag på touchinga; noen ganger funker det ikke når man trykker en knapp(og får lyd-responsen) men ingen animasjon og andre ganger for godt. Endret 6. juli 2008 av stefanw1337
Andynator Skrevet 7. juli 2008 Skrevet 7. juli 2008 Du har jo alle muligheter i musikk spiller om du ikke går via Touch media siden....å det holder for meg. Random er inne altid likevel. Tregheten i telefonen har jeg kun opplevd da det hang igjen en del bilder i minnekortet fra det virkelige kameraet mitt... Tastelåsen kan du selv bestemme når skal slå seg inn Jeg har rydda litt opp i kalenderen så nå duger den også :-) Eneste jeg ikke får til er å forandre på snarveiene til navi tastene og de 2 oppfor. Slik det er nå er det 2 knapper som går til navnelista Har du en løsning på det stefanw1337?
stefanw1337 Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Skrevet 9. juli 2008 (endret) Tastelåsen kan du selv bestemme når skal slå seg inn Ja, det kan man. Men det virker som at den i Touch Media går på en annen timer, så om jeg setter den til f.eks. 20 sec, går den fortsatt inn etter 5-6 sekunder :/ Eneste jeg ikke får til er å forandre på snarveiene til navi tastene og de 2 oppfor.Slik det er nå er det 2 knapper som går til navnelista Har du en løsning på det stefanw1337? Tror ikke det går. Det bekymrer meg ikke så mye, da jeg ikke bruker noen av dem så mye, men heller skyver ned tastene og bruker hurtig-opprigning, ellers bruker jeg bare en av de to.. Den funksjonen som gjentar meldingslyden etter f.eks. 2 minutter sluttet plutselig å gjøre det, lurer på hvorfor.. Prøver finne ut hva som slår den av, selvom den står på. :S Edit: en "Reset settings" gjorde susen.. Men hvor lenge varer det, tro? Håper ikke det kommer tilbake. Endret 9. juli 2008 av stefanw1337
steoh Skrevet 11. juli 2008 Skrevet 11. juli 2008 Har hatt min i et par dager nå, og jeg må si at den ikke levde heelt opp til forventningene. Men så forventet jeg nærmest at alt skulle være perfekt. Det aller meste fungerer utmerket, men det er musikkspilleren de fleste irritasjonselementene begrenser seg til. Jeg tenke å legg ut en detaljert test etterhvert, når jeg får tid. Men en meget bra telefon
Andynator Skrevet 12. juli 2008 Skrevet 12. juli 2008 (endret) Har hatt min i et par dager nå, og jeg må si at den ikke levde heelt opp til forventningene. Men så forventet jeg nærmest at alt skulle være perfekt. Det aller meste fungerer utmerket, men det er musikkspilleren de fleste irritasjonselementene begrenser seg til. Jeg tenke å legg ut en detaljert test etterhvert, når jeg får tid. Men en meget bra telefon Hva er galt med mp3 spilleren? T.o.m hodetelefonene er bedre enn de fleste andre klarer levere Der er egen 3.5 mm overgang der jeg satte inn egne dyre sony hodetelefoner som faktisk ikke klarer bassen om utjevneren settes på bass/diskant.... Foruten at det ikke er mulig å stille eq på spilleren så klager ikke jeg på den Alt jeg klager på er kalenderen, å for de fleste betyr ikke den noe Endret 12. juli 2008 av Andynator
stefanw1337 Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Skrevet 12. juli 2008 Du har jo alle muligheter i musikk spiller om du ikke går via Touch media siden....å det holder for meg. Random er inne altid likevel. Det hjelper ikke å slå på "random" i Audio Player'n, den funker da ikke i Touch medias sin uansett. Og slår seg av om du lukker Audio Player'n. Testa det nå. Min software er: KF750-V10c (Menu->Settings->Phone->Information->Hanset Information)
Andynator Skrevet 13. juli 2008 Skrevet 13. juli 2008 (endret) Du har jo alle muligheter i musikk spiller om du ikke går via Touch media siden....å det holder for meg. Random er inne altid likevel. Det hjelper ikke å slå på "random" i Audio Player'n, den funker da ikke i Touch medias sin uansett. Og slår seg av om du lukker Audio Player'n. Testa det nå. Min software er: KF750-V10c (Menu->Settings->Phone->Information->Hanset Information) Når du er inne i touch media player spilleren kan du ta på ikonet oppe til venstre og den skifter mellom de ulike valgene(repeat1 repeat og random) Nb: Mulig jeg tuller nå, er vist bare repeat funksjonene som kan stilles på der ja Endret 13. juli 2008 av Andynator
Drunken_Master Skrevet 6. august 2008 Skrevet 6. august 2008 (endret) Jeg syntes ikke TouchMedia er serlig nødvendig når jeg skal bruke mp3 spilleren jeg da. Så syntes "Vanlige" media spilleren er veldig grei egentlig:) Irriterer meg at LG slutta å gi med headsett med skip og pauseknapper etter KE970. Gla jeg har tilgang til masse LG stæsj Endret 6. august 2008 av Drunken_Master
geiron Skrevet 8. august 2008 Skrevet 8. august 2008 Har nå hatt min Secret i 3-4 uker. Kjøpte samtidig et 4gb minnekort. Har en del ting å utsette på telefonen etter hvert, så den blir vel straks sendt til reperasjon: Uvanlig arkviering av musikk og bilder - særlig dersom man aktiverer eksternt minnekort. Kameraet holder ikke mål ved innendørs fotografering - selv om det er blits på kameraet. Bruk av videotelefoni restarter telefonen, og ved oppstart, spør ikke telefonen om PIN-kode!! skummelt. Telefonen koblet ut minnekortet etter to uker. Når minnekort nå settes i, slår tastelåsen seg av og på med sekunds mellomrom (når den er skjøvet sammen), noe som tapper batteriet på no time. I tillegg så virker altså ikke minnekortet i telefonen. Support på LG-sidene er ikke tilrettelagt for Norge (må si at man bor i Sverge) Supporten henviser deg forøvrig til butikken der den ble kjøpt. Butikken ber meg oppgrader med ny software. Dette finnes ikke. Forøvrig finnes ikke KF750 i listene til LG ( http://no.lgservice.com/index_b2c.jsp ) med hverken softvare eller manualer - eller noe som helst. Så nå er det vel egentlig berre å finne IMEI og SN + faktura, og få den klargjort for sending til verksted. En ting til. Får ikke installert LG-pc suite på datamaskinen heller. Stopper med en CRC-feilmelding. Nei. Dette var en dårlig start. Det positive er vel at nå kan alt berre bli bedre :-)
ckl77 Skrevet 8. august 2008 Skrevet 8. august 2008 . Dette var en dårlig start. Det positive er vel at nå kan alt berre bli bedre :-) Høres ut som et "mandagseksemplar". Uvanlig med så til de grader mye feil. Jeg er forsåvidt enig i at det er for dårlig når man ikke kan få ordentlig informasjon på nett. Samsung lider litt under det samme. Det er ikke alltid jeg finner min F480 (som jeg skulle så gjerne ha byttet til LG Secret) på hjemmesiden til Samsung, og nærmeste land er UK!!! Spontan restart har jeg opplevd på mange telefoner, og jeg er ganske sikker på at jeg ikke har behøvd å taste PIN-kode etter en slik restart. Senest var Nokia N95. Håper de får fikset den, men vær kritisk til feilrapporten. Hørte jeg fuktskade?
stefanw1337 Skrevet 8. november 2008 Forfatter Skrevet 8. november 2008 (endret) Har vurdert å sende min inn også. Har opplevd endel småtterier: Det verste er kanskje under skriving av melding, så kan telefonen bare "henge" seg i 2-3 sekunder, man får ikke skrevet noe.. Også bare restarter den, og man må skrive meldingen på nytt. Men ord man da har lagret er lagret, heldigvis. Det er ikke alltid at den restarter seg, men den henger seg, og om den kommer tilbake til "normalen" så er alt jeg har skrevet etter at den har hengt seg, bare tull. Masse uforståelige tegn, mener det er tegn som ikke engang finnes på telefonen. Synes TouchMedia er for tregt, den registerer ikke alltid tastetrykkene. Det har også skjedd at uansett hvor jeg trykket på TouchMedia, så har den trykket en spesiell knapp - uansett. Selv etter reåpning av TouchMedia. Plutselig ble alt på skjermen min i negativ visning ute på "desktop" og i menyer. Dette ordnet seg når den fikk ligget litt.. Som nevnt over synes jeg at filvisninger er for tregt, og tungvindt om man må scrolle seg igjennom 100- om ikke 1000-vis av sanger(jeg har jo tross alt 8gb minne) for å komme til en i midten. Playlists er like tungvidt å bruke, men da slipper man i det minste å leite og leite, scrolle og scrolle hver gang.. Skulle nok hatt en oppgradering. Hvor sender du telefonen til reperasjon, da? Endret 8. november 2008 av stefanw1337
Standal Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Hei! Fant dere ut noe om dette problemet? Har kjøpt meg KF750 nå, og den også restarter når jeg skriver melding.. Det verste er kanskje under skriving av melding, så kan telefonen bare "henge" seg i 2-3 sekunder, man får ikke skrevet noe.. Også bare restarter den, og man må skrive meldingen på nytt. Men ord man da har lagret er lagret, heldigvis. Det er ikke alltid at den restarter seg, men den henger seg, og om den kommer tilbake til "normalen" så er alt jeg har skrevet etter at den har hengt seg, bare tull. Masse uforståelige tegn, mener det er tegn som ikke engang finnes på telefonen.
Underkiller Skrevet 3. juli 2009 Skrevet 3. juli 2009 Jeg vurderer sterkt denne telefonen. Men er den ikke noe bra?
steoh Skrevet 3. juli 2009 Skrevet 3. juli 2009 Jeg har hatt min i snart ett år nå, og må si meg strålende fornøyd. Den holder seg meget godt, den ser nesten ut som ny. Som vanlig brukstelefon er den glimrende, og jeg syns fortsatt den er lekker. Kameraet tar også bra bilder i dagslys. Den har oppført seg merkelig den siste tia nå, men er bare en sw-oppgradering som trengs. Den er utrolig solid, og har tatt noen fall i bakken, uten at det har gjort noen stor skade. Så jeg kan trygt anbefale denne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå