Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HTPC starter ikke


Anbefalte innlegg

Akkurat montert en HTPC jeg kjøpte idag, men har problemer med å få den til å starte opp.

 

Viftene spinner opp men så slår den seg av igjen etter 0.5 sekund. Har prøvd å dra ut alle pci kort, harddisk osv uten at det hjalp. Har 2 minnebrikker så har prøvd en og en av disse.

 

Eneste jeg har kommet fram til er at hvis jeg drar ut den 4 pins 12V strømkontakten på hovedkortet så starter den opp, men får ikke noe bilde osv.

 

Er en Intel core 2 duo prosessor, abit m-atx hovedkort og 430W psu som sitter i Antec kabinettet.

 

Noen som har noe tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du sikker på at hovedkortet støtter den CPU'en du har kjøpt, eller om du først må oppgradere bios for å få det til å fungere?

 

Den skal støtte den out of the box. Og den starter heller ikke med den andre core 2 duo prosessoren jeg har som er fra ganske gammel nå.

 

Edit:

 

Bytta hovedkort og da starta den som den skal. Men nå har jeg selvfølgelig fått en nytt problem :p

 

Setter jeg ATI 3450 kortet jeg kjøpte i pci express porten så slår den seg av etter 1 sekund akkurat som før (jeg hadde testet uten før jeg bytta hovedkort). Satt inn et eldre XT1900 kort og da fungerte det igjen. Defekt skjermkort eller noe som ikke er kompatibelt tro?

 

Edit 2:

 

Oppdaterte bios så fungerte det sammen med 3450 skjermkortet også. Så da var det heldigvis bare gamle hovedkortet som ikke fungerte :)

Endret av danjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...