Gå til innhold

BK: Robåt gjennom St.Hansbål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På en så varm dag som idag var det et ubehagelig syn!

Det varmer, faktisk. Fint bilde ved siden av en peis, kanskje. I alle fall hadde det passet bedre å sett dette i ruskevær eller en kald vinterdag.

 

Jeg liker det, tross min motsettning til "budskapet" på en dag som i dag.

 

Edit: Tror jeg ville klonet bort de to taggene på den høyre greina.

Endret av Carny
Lenke til kommentar

Jeg liker ideen og kompen svært godt.

 

Men det blir noe uforløst over bildet. Bla. så burde du nok blenda ned minst ett hakk for at båten skulle blitt litt mer en noe som ligner på sensorstøv. Jeg overdriver selvfølgelig nå i et krampaktig forsøk på å være morsom, men den kunne med fordel vært tydeligere.

Lenke til kommentar
Men det blir noe uforløst over bildet. Bla. så burde du nok blenda ned minst ett hakk for at båten skulle blitt litt mer en noe som ligner på sensorstøv. Jeg overdriver selvfølgelig nå i et krampaktig forsøk på å være morsom, men den kunne med fordel vært tydeligere.

 

Jeg er enig i det du sier.. Ble litt mye med så stor blender kombinert med den urolige luften/gassen i bålet. Tok et annet der båten var klarere, men der ble komposisjonen langt fra like bra.

 

(Jeg får unnskylde meg med at de begynte å ro, og at det var j... varmt så nært bålet...;P)

 

Takk for tilbakemelding.

Lenke til kommentar
[...]og at det var j... varmt så nært bålet...
If you can't take the heat, you shouldn't stand in the fire :)

 

Du må nok frem med kloneverkøyet for å komme helt i mål med dette. De to spikrene på høyre gren er nevnt. Likeså må kvisten nede til venstre bort. Horisonten er en halv grad skjev, men hvor pirkete skal man være..?

 

Bildet er fint komponert med plassering av horisonten og krysningngen av stokkene. Synd at båten er så uklar.

 

Båten tilfører egenlig ikke så mye til bildet slik den er nå. Det er mulig bildet faktisk blir bedre hvis den også klones bort. Da må du nok finne en ny tittel, og selve ideen med bildet blir en annen. Litt synd å ta den bort også, for det er en fin detalj med luften rundt båten. Jeg er ikke overbevist om verken det ene eller det andre når det gjelder båten.

 

- Rams

Lenke til kommentar

Egentlig gjør ikke bildet noe for meg fotografisk, men motivet sender tankene tilbake til min barndoms Sankthans-feiringer. Det virker som om stadig færre nabolag har slike fester lenger. Jeg har ikke deltatt på en slik selv siden jeg kan huske, og jeg tenkte å finne en slik fest selv dette året. Men ingen av mine venner skulle et slik sted, og jeg visste ikke hvor det kunne være kjentfolk med bål på Karmøy. Hellan, jeg visste ikke egentlig om en slik fest i det hele tatt. Det er trist å bli for urban, skal jeg si dere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...