Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja.. Mens jeg først er her, så benytter jeg anledningen til å stille dere noen spørsmål:

 

- Er det noen som fremdeles spiller FS 2004?

 

har FS 2000, men spiller kun FSx nå...

 

- Hvordan fungerer FS X? Er det bra? Oppskrytt? Krever det mye av PCen?

 

Personlig synes jeg det er veldig kult. Introduksjonen av Ultralight fly gav en fin ny dimensjon for litt mer lekefløyving som du ikke trenger å ta seriøst. Det krever vel en relativt ok pc for å kunne kjøre FS X på ok. Lett litt runt for kravene. Om det er oppskrytt eller ikke aner jeg ikke. Jeg satte meg ned og fyrte det opp uten egentlig noen forventninger, men ble veldig fornøyd med kjøpet:)

 

- Bør jeg bytte til FS X?

 

har du maskinen og penger til det så ser jeg ingen grunn til å ikke gjøre det:)

 

- Er byer og landareal (scenery) mye mer detaljert i FS X enn i FS 2004?

 

Som sagt, har bare erfaring med 2000, men ja, fint scenery, vann virker realistisk, og du kan fint igjennkjenne gardemoen flyplass, Oslo Plaza og Rådhuset om du vil:)

Lenke til kommentar
Ja.. Mens jeg først er her, så benytter jeg anledningen til å stille dere noen spørsmål:

 

- Er det noen som fremdeles spiller FS 2004?

 

- Hvordan fungerer FS X? Er det bra? Oppskrytt? Krever det mye av PCen?

 

- Bør jeg bytte til FS X?

 

- Er byer og landareal (scenery) mye mer detaljert i FS X enn i FS 2004?

 

FSX er veldig bra men en gedigen system hog. Kjører med 4 gb ram 3.3 ghz duelcore og 8800 ultra og kan på langt nær ha på alt av grafikk. Ellers gøyale og krevende missions med bra utvalg fly og goals. Veldig gøy å se på kjente landemerker. Noen er i veldig høy detalj, som feks pyramidene eller taj mahal. For å få veldig detaljert gardemoen må du laste ned en egen pakke. Mange pakker over kjente ting som ikke er med i spillet kan lastes ned. Også kpmmet en del nye fly for nedlasting. Expansion packen er å anbefale :)mye snacks.

Lenke til kommentar

Huletrollet, har du sjekket ved Flightsim.no, som er et norsk nettsted av, med og for simmere? Jeg har ikke FS 2004 selv, men vurderer å kjøpe det da FS X er så krevende at jeg bare måtte avinstallere det igjen og vil vente til jeg setter sammen et nytt system.

 

Det finnes en rekke gode add-ons for begge. Se bl.a. på REX for FS X (gigant-tråd med hundrevis av lekre bilder).

 

Jeg fant et tips om cfg-filer for FS 9 i denne tråden ved Flightsim.no. Der står forklart hvordan du sletter den (vil bli opprettet på nytt neste gang du starter simmen). Håper det vil være til hjelp. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...