Gå til innhold

Fullskjermsprogrammer i et oppsett med flere skjermer [HJELP!]


Anbefalte innlegg

hei!

Fikk nylig hendene i en billig 24" LCD tv og da jeg så at den hadde VGA input ble det ryddet plass på skrivebordet og den nye skjermen samt laptopen ble satt opp.

Windows hjalp meg litt og guiden her på forumet hjalp meg med resten (oppgavelinjer og bakgrunner)

 

Kortversjon: hvordan fritt velge hvilken av flere skjermer fullskjermsprogrammer skal kjøres på, hvordan velge en ekstern skjerm som primærskjerm over hovedskjermen på en laptop?

 

Lang versjon:

Da jeg skulle starte opp CounterStrike: Source for første gang med det nye oppsettet ville ikke programmet launche på den nye skjermen men valgte heller å vises på skjemen på laptopen som står vedsiden av.. Etter flere mislykkede forsøk med andre fullskjermsprogrammer fikk jeg sendt det over med et program kalt MultiMon Taskbar.

 

det som nå skjedde var at man kunne flytte vanlige programmer (browsere og mapper) mellom skjermene knirkefritt og man kunne bruke hotkeys for å flytte dem med en liten tastekombinasjon.

men da jeg prøvde dette i CS flyttet vinduet seg over til den andre skjermen men orginalen hang fortsatt igjen på laptop skjermen.

bildet som hadde blitt flyttet over var heller ikke brukbart da den bare var en frame av den andre skjermen som bare var som et bilde av den første skjermen der man ikke kunne klikke på noe,

 

bildet på laptopen var fremdeles brukbart men en av grunnene til at jeg satt det opp med to skjermer var for å kunne ha fullskjermsprogrammer på den ene skjermen og småprogrammer som msn, xfire og steam på den andre..

 

den eneste løaningen jeg kan tenke på er å velge den eksterne LCD skjermen som primærskjerm i Windows men av en eller annen grunn kan man ikke velge bort hovedskjermen på laptopen..

 

alle løsninger mottas med takk (kan umulig være så vanskelig ordne)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...