Gå til innhold

Står mellom to bærbare. Hvilken?


Anbefalte innlegg

Trenger en bærbar til maks 6000kr, og har nå kommet frem til to alternativer. De er relativt like med litt forskjellig grafikkort. Jeg ønsker en best mulig spill opplevelse så dette er det viktigste punktet.

 

Acer Aspire 5920G - Intel Core2Duo T5550

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=94257

 

Toshiba Satellite A200-25R T5450

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=101704

 

Acer har ett Nvidia 8600GS-256MB, mens Toshiba har ett ATI Mobility Radeon HD 2600 - 512 MB. Undersøkte på http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...List.844.0.html men de tok kun for seg HD2600 XT. Er thosibas kort dårlig fordi det ikke er xt?

 

Hvilken bør jeg velge? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Notebookcheck har også litt info om HD 2600, der de skriver

"In games the HD 2600 positions itselft between GeForce 8600M GS and GT"

http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-...600.3771.0.html

 

Når du skriver at du ønsker en best mulig spillopplevelse, så vil nå jeg påstå at dette blir ikke lett å oppnå med din maks prisklasse, samt at det er snakk om bærbar pc. Det står også på linken ovenfor "Crysis and World in Conflict are only in low details fluently playable.", som jo indikerer at maskinene du vurderer er nok ikke ypperlige spillmaskiner.

 

Hvis du også tenker litt fremover i tid så er det vel også slik at spill bare blir mer og mer krevende, bærbare pc'er har lite rom for oppgraderinger (skjermkort etc.).

 

Når alt dette er sagt så er ikke jeg noen spiller og vet heller ikke hvilke spill du spiller, så ta ikke mitt svar alt for alvorlig ;-)

 

Ellers var som du sier maskinene veldig like, var vel litt forskjell i webkameraene, der Toshiba hadde ett på 1,3 megapiksler mens Acer sitt var vel 0,3. Så hadde vel Acer 320 GB hardisk mens Toshiba hadde 250 GB.

Har ikke prøvd noen av maskinene så kan ikke gi noen råd om hva du bør velge.

 

Har både Acer og Toshiba bærbare maskiner og er godt fornøyd med begge merker, stille maskiner. Men nå er det nå slik at det er forskjeller fra modell til modell så best svar får du nok fra noen som har de aktuelle maskinene og som kanskje har testet noen spill.

Lenke til kommentar

Takk for svaret. Er klar over at det ikke er de beste spill maskinene. Burde kanskje sagt at jeg ønsker best spill opplevelse for 6000kr. At det er litt mindre HD er ikke så farlig. Er da toshiba best da siden det har 512 mb ram på grafikk kortet?

Lenke til kommentar

Driver faktisk å vurderer akkurat de samme 2 bærbare nå, og er også veldig usikker.

 

Ser at Toshibaen har 2års garanti, mot acer sine 1år. Siden begge datamaskinene er veldig like, så kan jo dette være noe som gjør at man velger toshiba sin?

med min uflaks så kan det kanskje være greit med 2 år:p

Acer sin har hdmi utgang, det har ikke toshiba.

 

Håper det kommer flere svar iløpet av dagen, da jeg håper å få bestilt iløpet av denne dag :)

Lenke til kommentar
Takk for svaret. Er klar over at det ikke er de beste spill maskinene. Burde kanskje sagt at jeg ønsker best spill opplevelse for 6000kr. At det er litt mindre HD er ikke så farlig. Er da toshiba best da siden det har 512 mb ram på grafikk kortet?

 

Hei

 

I utgangspunktet skulle en jo tro at Toshiba maskinen med 512 MB minne på skjermkortet har et fortrinn.

 

Er helt grønn på spillfronten, men har det for meg at skjermkortet bør/må ha minst 256 MB minne når det gjelder spill og da er jo Acer også med. Har det også for meg at Nvidia har mer fokus på spill og da er jo muligheten for at de lager bedre skjermkort for spilling tilstede, og dette igjen veier opp for de manglende 256 MB minne.

 

Får da bare håpe at noen med de aktuelle maskinene legger inn noen erfaringer her ..

Lenke til kommentar
Driver faktisk å vurderer akkurat de samme 2 bærbare nå, og er også veldig usikker.

 

Ser at Toshibaen har 2års garanti, mot acer sine 1år. Siden begge datamaskinene er veldig like, så kan jo dette være noe som gjør at man velger toshiba sin?

med min uflaks så kan det kanskje være greit med 2 år:p

Acer sin har hdmi utgang, det har ikke toshiba.

 

Håper det kommer flere svar iløpet av dagen, da jeg håper å få bestilt iløpet av denne dag :)

 

Hei,

 

Garanti er et selvpålagt løfte som selger gir til kjøper, mens reklamasjonsrett er en rett Norges lover gir kjøper ovenfor selger.

 

Det med garanti er derfor ikke noe å henge seg så opp i, da du har reklamasjonsrett og den er lik for både Acer og Toshiba (Norsk lov).

 

Mener at hvis du kjøper som privatperson så har du i følge forbrukerkjøpsloven opptil 5års reklamasjonsrett.

Skriver opptil 5år, da jeg mener det er litt forskjellig alt avhengig av hvilken komponent det gjelder, tror det er 2,5år for batterier.

 

Et godt eksempel på reklamasjonsrett er at du har behandlet pc'en fint og etter 3år tar hovedkortet kvelden, da har du rett til å benytte reklamasjonsretten. Derimot hvis du søler en brus på pc'en slik at hovedkortet tar kvelden vinner du nok ikke frem med å bruke reklamasjonsretten.

Lenke til kommentar
Så lenge utsalgsstedet er norsk har man krav på 3 års garanti. Vet ikke hvorfor de oppgir to års garanti.

Nei, dette er feil. Norsk lov har ingen ting med garanti og gjøre. Det den derimot sier noe om er reklamasjon. I norge er reklamasjonsretten 2 eller 5 år. Avhengig av hvilken type vare det er. For næringskjøp er reklamasjonsretten 2 år uansett.

Lenke til kommentar

For min del sto det også mellom disse to maskinene... Det som gjorde at jeg til slutt valgte Toshibaen var følgende:

- Finere design

- Bedre tastatur

- Bedre grafikkort

- Toshiba er et mer profilert merke enn acer og har lavere feilprosent

- 2 års garanti er greit å ha, kan bli kronglete å reklamere

 

Ellers er maskinene veldig like, positive hos acer er HMDI inngang, litt større HD, litt bedre batterikapasitet.

 

Videre kan du lese det lille jeg skrev om toshibaen i denne linken: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=976575

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...