Gå til innhold

Dual Boot med Xp og Vista (pre-installert) på HP HDX 9350


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg fikk meg en HP HDX 9350 fra Elkjøp igår, og ønsker å kjøre XP på den. Vista Home Premium er allerede installert, og jeg har ikke en installasjons CD for Vista. Det jeg ønsker er å kunne kjøre dual boot med XP og Vista, men alle artikler jeg finner om emnet går utifra at jeg har Vista installasjons CD for å kunne fikse MBR, med unntak av én artikkel: http://www.pronetworks.org/forum/about88231.html

 

Jeg ville bare sjekke med dere om jeg kommer i mål med denne artikkelen, og ikke ødelegger PC'en.

 

Vet dere også om PC'en ville fungere i det hele tatt, med tanke på drivere, når jeg booter opp med XP? Hvordan kan jeg fikse dette, eller sjekke på forhånd?

 

Så har jeg også et spørsmål angående XP. Jeg hadde en gammel pc som jeg kjøpte fra skolen med XP installert, som ikke er brukelig lenger, men jeg klarte å få skrevet ned seriekoden for XP'en. Kan jeg bruke denne koden på min nye XP installasjon? Vil XP installasjonen betegnes som "genuine" av Microsoft, da?

 

Ser fram til svarene deres,

 

Med vennlig hilsen,

 

Nadeem

Endret av nadeem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Så har jeg også et spørsmål angående XP. Jeg hadde en gammel pc som jeg kjøpte fra skolen med XP installert, som ikke er brukelig lenger, men jeg klarte å få skrevet ned seriekoden for XP'en. Kan jeg bruke denne koden på min nye XP installasjon? Vil XP installasjonen betegnes som "genuine" av Microsoft, da?

 

Ser fram til svarene deres,

 

Med vennlig hilsen,

 

Nadeem

 

desverre er den lisens sannsynligvis en OEM som ikke kan brukes på andre enn den gamle pc.

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...