Gå til innhold

Makro linse / oppgradering generelt av linsepark - valg for 400D og fremtidlig


Anbefalte innlegg

Handla for ett par uker siden ett brukt 400D og lurer litt nå på å utvide linseparken litt muligens. Kjøpte i helga ei Tamron 18-250 linse og må si meg rimelig fornøyd med de bildene jeg har skaffa meg med den.

 

Men merker en bakdel med den og det er at man ikke kan komme nærme "motiver" for å få ta bilde av de, må liksom stå ett lite stykke unna for å få med det som er ønskelig.

 

Så fikk jeg beskjed av noen på jobb av Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM som visstnok skulle være ett godt kupp.

 

Bilder jeg har tatt forøvri er http://gallery.themaraichi.info og funker ganske bra sånnsett, noen av bildene er tatt med 1855 kit objektivet men de nyere er med Tamron linsa. Om noen har hint generelt til en gradvis oppgradering av linse parken så er det bare å skyte.

 

Tar for det meste nærbilder / langdistanse bilder og ikke mye av mennesker.

 

Kan vel også si at jeg er vel heller "uererfaren" i og med at dette er første speilrefleks kamera.

Endret av zykes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det du skal ta bilder av blomter eller bier ?

 

Blomster så er det under 100mm som er greiest,innsekter så er det over 100mm helst 150/180mm.

 

Du kan jo også prøve mellomringer.det gjør at ditt eksisterende objektiv får en bedre nærgrense.

Et dedikert macroobjektiv er desidert best.

 

Men det er nok andre her på forumet som har mere greie på macroverden en jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...