Nuffern Skrevet 25. august 2008 Skrevet 25. august 2008 (endret) Jeg sier så absolutt ikke at kunden i alle tilfeller skal få tilbake alt som har blitt betalt i abonnement. Jeg har bare etterspurt hva som er den påståtte fordelen ved alle NetComs abonnement. Det er klart at kunden ikke har krav på å få tilbake 4800 kroner (om det er det han har spart opp). Han skal allikevel ha det mobilen var verdt når han kjøpte den, og i tilfellene med YoungTalk og Freetext vil det da være naturlig å gi kunden tilbake kjøpssum pluss det selger hadde i provisjon/kick. Det er tross alt det mobilen kostet. Sett bort fra YoungTalk og Freetext (der en del av forbruket er inkludert i månedsprisen) er det lett å ha en tommerfingerregel at kunde får tilbake det abonnementet har kostet (ActiveTalk, AT Pluss, EasyTalk, osv.) da abonnementsprisen ofte utgjør tilnærmet selgers kick. Endret 25. august 2008 av Nuffern
.:CyberMan:. Skrevet 25. august 2008 Skrevet 25. august 2008 Hvis Mobilen er under binding vil jeg anta at kunde skal ha det telefonen kostet uten binding på kjøpstidspunkt. (noe som jeg kanskje tror du prøver å forklare også? :o) Det korrekte her blir at bindingen kanselleres av forhandler. Kunden får tilbake det han betalte for mobilen pluss abonnemetsavgiften for de månedene han har hatt abonnementet. --- VS --- Jeg sier så absolutt ikke at kunden i alle tilfeller skal få tilbake alt som har blitt betalt i abonnement. Jeg har bare etterspurt hva som er den påståtte fordelen ved alle NetComs abonnement. Det er klart at kunden ikke har krav på å få tilbake 4800 kroner (om det er det han har spart opp). Han skal allikevel ha det mobilen var verdt når han kjøpte den, og i tilfellene med YoungTalk og Freetext vil det da være naturlig å gi kunden tilbake kjøpssum pluss det selger hadde i provisjon/kick. Det er tross alt det mobilen kostet. Sett bort fra YoungTalk og Freetext (der en del av forbruket er inkludert i månedsprisen) er det lett å ha en tommerfingerregel at kunde får tilbake det abonnementet har kostet (ActiveTalk, AT Pluss, EasyTalk, osv.) da abonnementsprisen ofte utgjør tilnærmet selgers kick. ---------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------- Nå begunner det å ligne noe her, å jeg mere forstår tankegangen din, enn ditt første quote her.. (Da tross alt månedsavgiften, som du snakker om i første quote.. Blir noe helt annet en forhandlers "kick", som du snakker om nå..) (Problemet i mellom oss, med "fordelen", som vi har diskutert her.. Er nok at du har gått over til å tenker på fordelen med et tilfeldig abb, mot et abbonemang, som passer best for kunden, uten mobil kjøp.. Mens jeg holder fremdeles på med tidligere evne her, å snakker om fordeler som kunden har hatt underbindingstiden, eller hva han sitter igjen med, etter ent binding, å at dette langt i fra, bare er en billigere mobil.) ^^Da tross alt dette samtaleevnet her, startet når trådstarter spurte om hva han hadde rett på å få tilbakke, ved heving av kjøp.. (Hvordan du klarte å gå videre til netcom abb. vs billigeste abb, osv, er ikke meg kjent.. ) Når dette er sakt, å vi dels sikkert har kommet til en sammkomst.. Så trur jeg du kunna ha vært litt bedre i å presidert at det her kun er snakk om hvordan du gjør det i din butikk.. Dine tolkninger/meninger.. Å ikke noe med hvordan det skall gjøre, at dette er det rette, eller at kunden har krav på akkurat dette, osv.. Hos oss, så har vi aldri vært borti den problemstillingen at kunden vil ha tilbake pengene, isteden for en "tilsvarende/annen" vare.. Om dette har noe med måten du gjør det på, eller måten vi gjør det på, eller noe annet.. Det er det bare kundene og gudene som veit for sikkert. Men hos oss, så har vi altids fått en ny ubrukt og komplett salgspakke i fra leverandøren, som erstatning på den reklamerte varen. Da tilbyr vi enkelt å greit denne til kunden, som en "tilsvarende" telefon, eller eventuelt en annen model/type isteden, hvor vi trekker i fra dagens "pris uten abb", i fra den telefonen som vi fikk som "erstatning", å kunden betaller mellomlegget, til ønsket model/types "pris uten abb".. Alle kunder som har fått dette tilbudet, har bestandig gått smilende og fornøyde ut av butikken. Så klart, skulle ikke dette være ønsket, så har vi ingen problemer med å gi kunden penger isteden, men.. Ja.. Hittil så har vi aldri kommet hit, til at kunden ville ha det.. Hva grunnen til dette er, kan ikke med sikkerhet vites, men jeg trur nok det har noe med at kunden er fornøyd med den behandlingen og servicen man har fått hos oss, osv. (Å langt i fra fått den negative/uheldige opplevelsen, som du i tidligere innlegg hevdet at dem kom til å få, hos meg.. ) .:CyberMan:.
Nuffern Skrevet 25. august 2008 Skrevet 25. august 2008 (endret) Da er vi noe mer på samme spor. Det jeg refererte til tidligere angående å trekke fra abonnementsprisen kunne jeg ha formulert mer nøyaktig når det kom til abonnement som f.eks. YoungTalk og FreeText - mer korrekt ville ha vært å si at man i disse tilfellene heller gir tilbake provisjon. Om dere praktiserer å gi kunden en tilsvarende telefon, eller å la kunde kjøpe seg opp ved at dere gir kunde tilbake hva tilsvarende mobil koster i dag uten abonnement - så er det bra service. Kunden kan i mange tilfeller godt velge å gå helt bort fra å kjøpe ny eller å gå til ombytte. Da vil det etter slik jeg fortså det hos dere bli at kunde får tilbake det samme som tilsvarende telefon koster i dag uten abonnement - noe som også er god service. Endret 25. august 2008 av Nuffern
Myxo Skrevet 27. august 2008 Forfatter Skrevet 27. august 2008 Enden på visa: Kompisen min fikk i dag en telefon med et tilbud på 2300 kroner. Dette takket han ja til, så saken er nå endelig ute av verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå