Gå til innhold

Søker team for nettside prosjekt.


Anbefalte innlegg

(Poster denne tråden her ettersom jeg ikke fant noen bedre plass å poste)

 

Som tittelen sier søker jeg etter mannskap til å ta online spilling med storm.

 

Etter årevis som en spiller av Starcraft BroodWar, Unreal Tournament 2003/2004, 3 og diverse andre spill, har jeg personlig sett meg lei av at kun profesjonelle spillere skal få en fortjeneste av spill, så nå har jeg bestemt meg om å gjøre det til en almenn mulighet å få en fortjeneste av spill selv for den gjenommsnittelige spiller.

 

Det jeg har i tankene er å samle sammen et team av Flash- og web -programmere (flash ikke ett must, men siden bør da se litt "kul" ut) og starte en nettside som fokuserer på nettop turneringer og skirmisher mellom spillere/claner.

 

Hver spiller kjøper dermed en satt valuta som siden tilbyr, betaling kan skje via paypal eller andre betalingsmuligheter. Denne valutaen bruker de da til å utfordre en annen spiller/clan hvor den totale summen samlet i poolen blir da delt ut til vinneren.

For turneringer vil hver spiller/clan betale en angitt sum og dette blir samlet og fordelt ut til 1, 2 og 3 plass.

Resultater vil bli tracket og logget fra innleide spill servere, og for spill som StarCraft Brood War vil replayen bli sett på dersom det er uenigheter mellom spillere.

 

Teamet som blir med på dette vil alle få sin del av kaka av fortjenesten som denne nettsiden forhåpentligvis vil bringe inn av annonser og vår del av kaka på utbetalinger av premier.

 

Først og fremst er dette et prosjekt som skal gjøres fordi du syns det er morro, og det er ingen hastverk for å sette denne til livs. Altså, det skal ikke bli din fulltids jobb :p

 

Uansett, jeg skal inrømme at jeg ikke kan all verdens om web programmering, det er vel mer korrekt å si at jeg er mer av en nybegynner, men jeg vil gjøre alt som er innenfor mitt kompetanse nivå. Jeg vil også dekke kostnader av server hosting osv.

 

Jeg håper på interesse og oppfordrer alle som kan tenke seg å bli med på denne utfordringen å sende meg en melding :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres litt spennende ut. Finnes det ikke lignende fra før?

 

Sålang jeg vet så finnes det ikke noe lignende på nett. Du har Clanbase, men den siden fungerer litt annerledes ved at det er ladder basert og det er heller ikke noen priser involvert.

Lenke til kommentar

Av nysgjerrighet,

 

har du sett noe på lovligheten av dette prosjektet i Norge? Spill om penger er vel ikke lov, så jeg tipper at den må hostes fra utlandet, og uten no-domene? Eller tar jeg feil?

 

Høres ut som et spennende, men veldig stort og ambisiøst prosjekt. :)

Lenke til kommentar

Det ville vel vært interesant å få med folk fra heleverden uansett, så et .com domene burde jo ikke være noen hindring, mye billig hosting nå.

 

Har troen på dette, har tenkt på det selv flere ganger, håper at du får til dette Godstol.

 

Om siden tar 5% av pot-pengene for hver match, blir det jo fort penger om dere har mange som bruker systemet deres.

Endret av vargaz
Lenke til kommentar

Ja, planen er å inkludere hele verden, i det minste Europa og Nord Amerika. :)

Og jeg vet ikke helt om det går under gambling loven, men uansett om den gjør det, så blir det ikke et .no domene. Serverene vil mest sannsynelig bli leid inn og de pleier somregel å ligge i Nederland, England, Tyskland og slikt. For Nord Amerika er det selvsagt amerikanske servere som leies inn.

Endret av Godstol
Lenke til kommentar

Dere må også huske at dere må skille av verdensdelene. det blir for dumt at japsene spiller mot tyskland i finale feks..

 

Det heter conection. noe som vil være urettferdig...

 

Der sitter Tyskland med stabil ping på 50.. mens japsene godt over 1000 -.-

 

og ja det finnes mange turneringer som dette allerede :)

Lenke til kommentar
Dere må også huske at dere må skille av verdensdelene. det blir for dumt at japsene spiller mot tyskland i finale feks..

 

Det heter conection. noe som vil være urettferdig...

 

Der sitter Tyskland med stabil ping på 50.. mens japsene godt over 1000 -.-

 

og ja det finnes mange turneringer som dette allerede :)

Turneringer eksisterer, men ikke i samme stil som dette. Og de jeg HAR sett som har noe lignende er for konsoll.

Lenke til kommentar
Dere må også huske at dere må skille av verdensdelene. det blir for dumt at japsene spiller mot tyskland i finale feks..

 

Det heter conection. noe som vil være urettferdig...

 

Der sitter Tyskland med stabil ping på 50.. mens japsene godt over 1000 -.-

 

og ja det finnes mange turneringer som dette allerede :)

Turneringer eksisterer, men ikke i samme stil som dette. Og de jeg HAR sett som har noe lignende er for konsoll.

 

 

Jeg vet vertfall om 2 så bygger på det samme systemet. skal se om jeg finner det igjen. .er år siden jeg var med der

Lenke til kommentar

Da begynner interesse å melde seg, men fortsatt trengs det flere folk.

 

HTML, Web Design, Flash, Database, kan du noe om dette, send melding. Vi trenger alt.

Alle som er med på prosjektet får sin andel av inntjening så lenge siden eksisterer. (Forutsett at du er aktiv, vel å merke).

 

Bare send melding selv om du ikke er en mester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...