Scalpel Skrevet 13. mars 2003 Skrevet 13. mars 2003 Noen som vet om noen bra, oversiktlige steder å lære seg C? (Ikke C++) Jeg tenker ikke på en vanlig tutorial, for det finner man overalt, men kanskje en pdf-fil man kan slå opp i? Anyone?
A_N_K Skrevet 13. mars 2003 Skrevet 13. mars 2003 Det beste er vel en bok, som The C Programming Language. Om du foretrekker boka i pdf-format er vel opp til deg ; )
molly Skrevet 14. mars 2003 Skrevet 14. mars 2003 Det beste er vel en bok, som The C Programming Language. Om du foretrekker boka i pdf-format er vel opp til deg ; ) Tror det er nevnte bok som blir omtalt som "bibelen i C programmering" . Første utgave kom alt i 1983 og den er blitt utviklet videre etter det, og skal visst nå være nærmest feilfri. (Professoren vår uttalte at det var kun et sted det _kunne_ oppstå misforståelser...og det var alt :smile: ) Så jeg er enig med A_N_K, den er verdt å kjøpe! molly
Scalpel Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Skrevet 15. mars 2003 Ok, takk for svar. Da blir det sikkert til at jeg bestiller meg The C Programming Language av Kernighan og Ritchie. :smile:
A_N_K Skrevet 15. mars 2003 Skrevet 15. mars 2003 Skal så vidt jeg vet være den definitive referansen på området, Ritchie skapte jo språket; og standarden før ANSI C var K&R C : ) Litt morsomt å sammenligne størrelsen på den med The C++ Programming Language, 283 vs. 1040 sider : ]
molly Skrevet 15. mars 2003 Skrevet 15. mars 2003 Jepp, den er jo faktisk ikke et monster hva angår størrelse :smile: Ikke var den skrekkelig dyr heller, og den er et skikkelig bra oppslagsverk...iallfall for meg som er nybegynner... molly
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå