Gå til innhold

Blir laptopen ødelagt vist du har


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er usikker... Men på min gamle Asus W3N gjorde jeg det hele tiden. Idag varer batteriet i 5min max. Vet ikke om det er nettop DET som var grunnen.

 

 

Jeg har laderen i 24 timer i døgnet året rundt...merker ikke at batteriet er blitt noe særlig dårligere...det blir mye pes om man skal hplde på som det blir beskrevet over...om ikke de tåler å stå i med strømkabel så kan det bare være for mmin del :yes:

Lenke til kommentar

Du burde ha Bærbar minst mulig i laderen hvis du vil at batteriet skal være maximalt senere. hvis du har den i ladderen hele tiden så vil batteriets levetid forkortes hele tiden, men hvis du lader til maks så tar den ut å så spiller til tomt å lade igjen så vil du få mye lengre levetid på ditt batteri.

Lenke til kommentar

Ja, et lithium-batteri slik som står i laptoper har to tilstander som er skadelig:

- Fullt oppladet

- Fullt utladet (<5% for Li-ION, <10% for Li-Polymer)

 

Dog er det slik at utlading i seg selv er også skadelig for batteriet, så man må finne en mellomting dersom man ikke aktivt trenger og bruker batteriet ofte. Om man ikke bruker batteriet ofte, så er det greieste å totalt få kjørt minst èn ladesyklus pr. måned. Dette innebærer f.eks at man lader batteriet ut til 50%, så lader opp, igjen lader ut til 50% og opp igjen til 100% iløpet av en måned. Man kan også lade ut til 25% fire ganger, eller man kan kan lade ut til 50% èn dag, 25% to andre dager f.eks.

 

Å lade batteriet helt ut er ikke å anbefale. Hold over 10% så mye som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...