Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Spørsmål rundt vitnemål


Anbefalte innlegg

Fikk nettopp tilsendt et skriv hvor det står "kompetansebevis" - videregående opplæring

 

Navn: xxxx har i 2008 oppnåd kompetanse i videregående opplæring innenfor grunnkurs - videregående kurs I allmenne fag - videregående kurs II allmenne fag i studieretning for allmenne, økonomiske og administrative fag.

 

Er dette generell studiekompetanse? Årsaken til hvorfor jeg lurer, er fordi jeg unnlot å avlegge eksamen i økonomi (andre år), noe jeg fikk beskjed om var nødvendig, da jeg valgte å ikke ha Tysk tredje året.

 

Hvis dette skrivet ikke er et kompetansebevis, burde det ikke da være merket med at jeg mangler ØKfaget?

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du mangler ett fag så er det som du sier: et kompetansebevis og ikke et fullstendig vitnemål. Generell studiekompetanse får man når man har vitnemål.

Dersom du har tatt det faget du mangler burde du kontakte skolen ASAP og si ifra om dette. Om du har tatt faget som privatist og har et ekstra kompetansebevis på kun det faget kan du sende begge kompetansebevisene inn til din tidligere videregåendeskole og be de skrive ut et vitnemål til deg.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Navn:xxx

 

har i 2008 bestått 3-årig oppleæring som omfatter

 

a001 grunnkurs

a002 videregående kurs I allmenne fag

a004 videregående kurs II allmenne fag

og har oppnåd generell studiekompetanse

 

 

 

 

 

Det er det det står på mitt.

 

 

Det er riktig, men når man mangler en eksamen eller ikke opfyller fagkravene og timer (til et vitnemål) blir det skrevet på et kompetansebevisformular/ark men når man har bestått alle faga og opfyller timekravet så blir det skrevet på vitnemålformular/ark

 

På kompetansebevisa: "opnådd kompetanse innenfor...

På vitnermål: " opnådd generell studiekompetanse "

 

Har vært konorfagslærling i en vgs skole så detta veit jeg :yes:

Endret av manutdfan20
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...