Gå til innhold

phpBB2, trenger en BOT[LØST]


Anbefalte innlegg

Hei!

Holder på å lage en funksjon for et forum (som jeg ikke kan gå nærmere på her selvsagt ;) ).

Med denne funksjonen trenger jeg å lage en BOT som kan skrive på forumet (Trenger ikke registrering, da jeg kan lage brukernavn og passord til den selv).

 

Grunnen til at jeg skal lage en BOT som gjør dette, er fordi den skal legge ut noen resultater fra en database jeg har.

 

JEG VET AT DET ER ULOVLIG MED SPAMBOTS, MEN DETTE ER IKKE DET, MEN ER TIL ET GODT FORMÅL.

 

Har søkt på google uten hell, men håpte noen kunne linke meg til en riktig side/Tutorial.

 

Forumet bruker phpBB2.

 

Kort oppsummert:

- Skal lage en bruker på forumet.

- Skal bruke en bot via funksjonssiden for å rapportere til forumets brukere.

 

-Trenger en infoside

 

 

 

EDIT: Etter litt mer undersøkelser viser det seg vel at CURL kan benyttes for mitt behov ;)

Endret av peskungen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare minne folk på at ikke alle i verden er onde, og dere trenger ikke tro det verste om folk til enhver tid.

Han har gitt en rimelig forklaring på hva han vil gjøre, så hvorfor ikke prøve å hjelpe istedenfor å stemple ham som potensiell spammer? Det er ikke deres jobb å passe på sånne ting, det er faktisk moderatorer her, og jeg tviler på at noen vil gi ham så effektiv kode at det vil lønne seg å bruke den som spamrobot uansett. Slikt krever tid, utvikling og planlegging. Ettersom han spør etter kode, tviler jeg på at han kan har ressurser til dette.

Lenke til kommentar

Foreslår at siden du allerede har en side du vil bruke for denne funksjonaliteten, så kan du vise resultatene der og heller poste en link på forumet. Da kan du også bruke denne linken i fx epost, im, på andre forum etc.

Alt må ikke gjøres vanskelig. KISS og rema1k reklame.

Lenke til kommentar

Det kunne vært gjort slik du sier med å poste en link, men det blir ikke samme nytten av det da.

Tilgang til forumet er heller ikke noe problem, så jeg skal se litt på cron.

 

Takk for alle svar.

 

 

Som sagt, det at jeg har tilgang til forumet burde jo forklare at det ikke er vonde hensikter jeg har med dette...

 

edit: Det ser uansett ut som om CURL er det beste alternativet for meg til nå...

Endret av peskungen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...