Gå til innhold

Tv-guide til Ubuntu/Mint desktop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er allerede en tråd med guide til oppsett her.

 

Anyway, om det er den du har fulgt/følger så er den litt gammel og grabberen som blir brukt der er ikke lenger oppdatert. Nå må du bruke gfeed. For å bruke den er det bare å skifte ut alle "tv_grab_no" i guiden, med "tv_grab_no_gfeed".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei

De som leverer kilden til ChristianW (skaperen og vedlikeholder av xmltv, den norske grabben) har endra koden.

discovery har forsvunnet i løpet av de siste ukene, mens tv norge og national geografic har vært nede i flere måneder.

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Om man har litt kunnskap om programmering eller scripting er det jo ikke noe som helst i veien for at man lager en egen grabber. Jeg gjorde dette selv og det tok meg bare et par timer. Fordelen er at dersom det gjøres endringer i kilden kan jeg selv fikse problemet i løpet av minutter, samtidig som jeg bare trenger å grabbe de kanalene jeg selv har behov for.

Lenke til kommentar

Desverre. Saken er den at en større open source ripper (som jeg brukte selv) hentet data fra siden jeg henter data fra. Siden gjorde endringer slik at ripperen ikke lenger fungerte og ba utviklerene om å ikke rippe fra deres side mer. Samtidig sa de at de ikke kom til å bry seg dersom enkeltpersoner lagde egne rippere, men de ønsket ikke en større utbredt ripper hentet data fra siden deres. Det respekterer jeg, og dermed kommer min ripper aldri til å kjøre fra noen annen ip-adresse enn min egen.

Lenke til kommentar

...er vel ikke så vanskelig å skrive en liten grabber, jeg kunne tenke meg å lage meg en i alle fall.

 

Dersom trafikk er problemet ved å hente TV-guider går det jo an å sette opp en egen feed som henter med jevne mellomrom, og deretter la 'folk og fe' hente fra denne - om noen har server og båndbredde til en slik tjeneste hadde jo dette blitt en stabil løsning :--)

...man kan jo gjerne sette opp flere mirrors også, så får man fordelt bruk mellom flere, og båndbreddebruken/kravet blir mindre pr mirror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...