Gå til innhold

sammenkobling av grafikkort


Meier

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg et nytt grafikkort. Det er et Geforce 9800GTX. Men så har jeg også et Geforce 8800GTS kort. Spørsmålet er da, kan jeg koble disse i sammen, for å få bedre ytelse? Jeg er helt grønn på dette, men mener å ha lest at det er mulig å sammenkoble skjermkort. Men om det da går med to forkjellige typer og modeller som dette? Eller om de må være helt like? Ellers har jeg en strømforsyning på 700 watt. Holder det tro? Håper noen har et svar på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du hadde ett 8800GTS og kjøpte ett 9800GTX?? vil jeg nå si var 2000kr rett ut vinduet. Ikke mulig å koble disse sammen grunnet forskjellige kort.

 

ATI`s crossfire er litt snillere på det og lar deg koble sammen 38X0 og 48X0, Nvidia skulle hatt noe lignende men sånn er det ikke foreløpig.

Lenke til kommentar

Ok, tenkte meg det, at det ikke gikk. Men noe bortkastet kjøp, er det nok ikke. Godt mulig at 9800 kortet ikke yter noe særlig mer enn 8800 kortet. Men 8800 kortet, brukes nå i min andre pc. Tenkte bare, om muligheten var der, for å prøve en sammenkobling. Slik at man kunne se hva det ga av resultater. Og om det var noe å satse på. Men da lar jeg det bare være. 9800 kortet gir bra nok bilder i massevis det. Takker så mye for svar. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...