Gå til innhold

Publiserte applikasjoner på terminalserver


lamer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker dere Citrix Presentation Server? Noen lag oppå der igjen? (f.eks RES Powerfuse)?

 

 

1.

- Når vi publiserer applikasjoner her så er det ihvertfall at vi knytter programmene som er installert på serveren til menyen i Powerfuse ved hjelp av Real Enterprise Manager

 

 

2.

- Dedikert til hva? Vi kan f.eks dedikere serveren til brukere, grupper, osv. Men det spørsmålet kan nok bety andre ting også

 

Terminalserver1 (office, utviklingsprogrammer)

Terminalserver2 (office, utviklingsprogrammer)

Terminalserver3 (office, økonomiprogrammer)

 

Her ville det vært gunstig å dedikert Terminalserver1 og Terminalserver2 til AD-gruppen "utviklere", og dedikert Terminalserver3 til gruppen "økonomi"

 

 

Om jeg ikke misforstår spørsmålene dine da

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Bruker dere Citrix Presentation Server? Noen lag oppå der igjen? (f.eks RES Powerfuse)? Nei, ikke som jeg vet... :hmm:

 

1.

- Når vi publiserer applikasjoner her så er det ihvertfall at vi knytter programmene som er installert på serveren til menyen i Powerfuse ved hjelp av Real Enterprise Manager - Betyr det at en publisert applikasjon, er et program som er lagt på flere servere?

 

2.

- Dedikert til hva? Vi kan f.eks dedikere serveren til brukere, grupper, osv. Men det spørsmålet kan nok bety andre ting også - OK, jeg tror jeg forstår forskjellen; dedikert betyr at programmet/applikasjonen finnes på én server - er applikasjonen publisert ligger den på flere terminalservere.

 

Hva er forresten mest riktig å bruke: program eller applikasjon?

 

 

 

Terminalserver1 (office, utviklingsprogrammer)

Terminalserver2 (office, utviklingsprogrammer)

Terminalserver3 (office, økonomiprogrammer)

 

Her ville det vært gunstig å dedikert Terminalserver1 og Terminalserver2 til AD-gruppen "utviklere", og dedikert Terminalserver3 til gruppen "økonomi"

 

 

Om jeg ikke misforstår spørsmålene dine da

Lenke til kommentar
Nei, ikke som jeg vet... :hmm:
Vet ikke om hva? Om dere har citrix eller et lag oppå det igjen?

 

- Betyr det at en publisert applikasjon, er et program som er lagt på flere servere?
Ikke nødvendigvis, vi publiserer applikasjoner til powerfuse. Om det er en eller flere servere har ikke noe å si

 

- OK, jeg tror jeg forstår forskjellen; dedikert betyr at programmet/applikasjonen finnes på én server - er applikasjonen publisert ligger den på flere terminalservere.
Kan ikke si meg helt enig

 

Hva er forresten mest riktig å bruke: program eller applikasjon?
Det er jo det samme, så det kan du velge selv. Selv kaller jeg det applikasjon

 

Vanskelig å svare noe mer nøye når jeg ikke vet hva slags lag dere har

 

 

Start - kjør - tsadmin. Sjekk der om dere logger inn med RDP- eller ICA

post-50984-1214390518_thumb.png

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Ahh, jeg har misforstått deg.

 

Published application er noe man kan bruker oppå serverene for å lage forskjellige skrivebordsmiljø

 

:) - Det går bra, godt vi endelig skjønte hverandre nå, da... Har du noen eksempler på forklaringer eller definisjoner på hvordan dette fungerer? Har prøvd å finne noen gode nettsider, men den gang ei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...