Gå til innhold

Hvilken mobil? Fokus; Kamera, batteritid og respons


Anbefalte innlegg

Jeg har for øyeblikket en Samsung D900i alu, og er egentlig ganske misfornøyd med den. I all hovedsak så ser den bra ut, men det er egentlig alt. Kameraet er ikke noe spesielt dugende, batteriet varer ikke lenge i forhold til funksjonene på den, og det som kanskje irriterer meg aller mest: Ord jeg lager i ordboka forsvinner etter ei uke, og jeg må hele tiden lage de på nytt.

 

Så nå er jeg på utkikk etter en ny tlf, med følgende kriterier:

 

- Nokia / SE / HTC

- 5MP Kamera (Kan gå med på 3 hvis det er et godt kamera)

- At den er rask i bruk og har god respons, dvs at bevegelse i meny osv går raskt

- At batteriet ikke går ut etter 2 dager ved normal bruk (ved lite krevende bruk)

* Hadde også vært gøy med en fungerende god GPS

 

Har lest og sett en del på Nokia N95 8GB og N82, samt HTC Touch Diamond, men syns de koster litt i overkant av det jeg gidder å bruke (Selv om Diamond frister veldig). Det jeg lurer på er om det er noen som vet hvilken som passer disse kriteriene om mine krav best. (Trenger ikke være noen av de jeg nettopp ramset opp). Jeg er ikke en person som trenger en veldig proff telefon, da jeg stort sett kommer til å bruke den til; sms, ringing, notater, bilder, litt gps og kanskje litt surfing.

 

Takk på forhånd for gode svar :)

Endret av jonasgutvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har for øyeblikket en Samsung D900i alu, og er egentlig ganske misfornøyd med den. I all hovedsak så ser den bra ut, men det er egentlig alt. Kameraet er ikke noe spesielt dugende, batteriet varer ikke lenge i forhold til funksjonene på den, og det som kanskje irriterer meg aller mest: Ord jeg lager i ordboka forsvinner etter ei uke, og jeg må hele tiden lage de på nytt.

 

Så nå er jeg på utkikk etter en ny tlf, med følgende kriterier:

 

- 5MP Kamera (Kan gå med på 3 hvis det er et godt kamera)

- At den er rask i bruk og har god respons, dvs at bevegelse i meny osv går raskt

- At batteriet ikke går ut etter 2 dager ved normal bruk (ved lite krevende bruk)

 

Har lest og sett en del på Nokia N95 8GB og N82, samt HTC Touch Diamond, men syns de koster litt i overkant av det jeg gidder å bruke (Selv om Diamond frister veldig). Det jeg lurer på er om det er noen som vet hvilken som passer disse kriteriene om mine krav best. (Trenger ikke være noen av de jeg nettopp ramset opp). Jeg er ikke en person som trenger en veldig proff telefon, da jeg stort sett kommer til å bruke den til; sms, ringing, notater, bilder og kanskje litt surfing.

 

Takk på forhånd for gode svar :)

 

Sjekk ut 6500 Slide og 5610 Xpress fra Nokia.

Lenke til kommentar

6500 Slide ser jo ut som en helt ok mobil det. Kan jo vurdere den, men på 5610 XpressMusic er tydeligvis fokuset på musikk, noe jeg heller ikke trenger på mobilen :) (Bruker mp3-spillern når jeg vil høre musikk) my mistake, da jeg glemte å nevne dette tidligere.. Jeg synes egentlig alt med SE G900 så bra ut, helt til jeg så at de beskrev den som "treg". Noen som faktisk har prøvd dette og kan gå nærmere inn på det?

 

Og en ting til, kunne godt tenkt meg en ålreit GPS. Trenger ikke noe kjempebra som skal fungere i bil og alt, men en jeg kan finne fram til steder når jeg er ute å går hadde ikke vært dumt :)

Endret av jonasgutvik
Lenke til kommentar

Når det gjelder Nokia, så er alle Telefoner der, som har 5Mpix kameraer, smart telefoner, noe som sjelden er omtalt for dem mest responsive telfonene på markedet.. (Også noe svakere batteri..) -Tenker da på N95, N82 og den nye 6220..

 

"6500 slide, er så klart et anternativ her, men, ja.. Langt i fra det beste kameraet 5/3.2Mpix, så den faller nok ut, pga d.."

 

Samsung er du allerede kjent med, å du bør sjekke ut U900 (Soule), lel om samsung generell sett, har litt svak batteri tid..

 

Sonyericsson har K810i, som har bra batteri tid, godt 3.2Mpix kamera, og relativ billig, pga. at den er nesten et år gammel.. Skulle GPS være ønskende, så sjekk ut C702. som er mye av det samme, men tåler samtilig støv, "veske" og fukt.. men muligens et "litt" svakere 3.2Mpix kamera.."

 

Eventuelt så ahr du K850i, som du kan få en grei pris på nå, pga. at den akkurat har blit erstatet av C902.. Begge to TOP kamera telefoner i fra SE..

 

LG og motorola, er jeg litt svak på, så dem får du sjekke ut selv..

 

Her har du iallefall noen anternativer.. Ta å sjekke ut mere spec på dem, på www.gsmarena.no eller www.amobil.no , for så stikke innom en mobil foretning, å prøve dem ut, så blir du nok enig med deg selv, til slutt. :p

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

Fint og fyldig svar CyberMan!

 

Når det gjelder U900 Soule, lurer jeg litt på om den har den samme tullete funksjonen at ordene man lagrer i ordboka fjernes etter en stund, og om det er sånn at det ikke går an å velge egne mp3 lyder som meldingstone og vekkelyd? For det er tilfelle på D900i som jeg har nå, og det er ufattelig dårlig syns jeg.

 

C702 er jo absolutt et alternativ, ja. Er litt synd den bare har 3.2MP ja. Og sier du at den har dårligere kamera enn K810i?

 

For å være helt ærlig er det vel C905 jeg har mest lyst på, men er bare så synd at det er en stund til den kommer. (Når kommer den helt nøyaktig, noen som vet?)

 

Og er det noen her som har prøvd G900 og hvor treg den faktisk er? For det kommer til å irritere ræva av meg om den henger ved blading i meny osv :)

Lenke til kommentar

Planlegger du å skrive ut mobil-fotografiene dine i A4-format, siden du trenger 5 megapiksler?

 

Litt sånn generelt sett, så pleier Sony Ericcson å være veldig gode på tale- og betteritid, så en Sony E.-telefon med godt kamera, ville vært det beste for deg. Sony E er også billig, da de mangler mye av teknonologien du finner hos de øvrige mobilprodusentene.

Lenke til kommentar
..

Sony E er også billig, da de mangler mye av teknonologien du finner hos de øvrige mobilprodusentene.

Øøøøø?? Som, hva da, liksom? :p

 

Hehe, nå kunne jeg ha startet en stor OT samtale her, om det evnet, men velger heller bare å general motkomentere det utsangnet, med at det etter min mening iallefall ikke stemmer, eller har noe med noe lavere pris på SE å gjøre, eller ikke.. :)

 

(Skull du fremdeles stå får komentaren din, så gjærne spesifiser hvilken teknologi som SE mangler, å gjør mobilene demmers generell billigere.. ;))

 

Ps. Skall så klart være www.gsmarena.com , i min opprinelige komentar..

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

Nå kommer nok bildene til å bli lastet mest opp på nett, eller bare til oppbevaring på pc. Men er jo fint å ha gode bilder å laste opp også, og ikke bilder som blir uklare når det blir litt størrelse på det.

 

Når det gjelder Samsung u900 leste jeg at man måtte være ganske stødig på hånden å holde mobilen helt i ro når man tar bilde med den, for ikke å få et utydelig bilde. Dette regner jeg med gjelder for alle kameraer, men har opplevd dette i stor grad på min D900i, og syns ikke kameraet duger til noe som helst, egentlig. Så jeg tror jeg velger å bevege meg bort fra Samsung i denne omgang.

 

Noen som har prøvd C702 og kameraet på den? Evt prøvd kameraet på Touch Diamond? For er vel den jeg satser på om jeg først skal punge ut litt her, er enda litt usikker på akkurat det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...