eUnaas Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg har kjøpt en SE G900 på Elkjøp. Telefonen var deffekt fra jeg fikk den. Altså, den klarer ikke å finne Sim-kortet mitt. Når jeg nå går tilbake til Elkjøp sier de at den må sendes på service, noe som vil ta 4-5uker. Men hva er det for noe? Jeg kjøper en deffekt mobil, og så må den sendes på serice? Kjøper en mobil, men som jeg ikke får brukt før om 4-5uker? Men, det var vist ingen problem mener Elkjøp, for de kunne jo gi meg en låne telefon. Og hva var det jeg fikk, jo en NOKIA 1100. Det er en før-krigen-mobil, 3-linjers skjerm telefon, uten støtte for MMS eller andre funksjoner. Det eneste gøye er at telefonen har den gamle snake utgaven. Men, har jeg ikke krav på en ny telefon? Eller i det minste en låne telefon tilsvarende den jeg har kjøpt? Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Hvis du ikke returnerer telefonen innen 7 dager fra kjøpsdato/leveringsdato, så må den som regel sendes inn til reparasjon. Dersom du returnerte den innenfor disse 7 dagene skulle du fått en ny med en gang. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Og det finnes ingen regler for hva de kan gi meg i mellomtiden? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 30 dagers full returrett på elkjøp... Lever telefonen, si at du ikke vil ha dette mølet. Så tar du rundturen ut av butikken og inn igjen, plukker med deg en ny eske og sier at du vil ha denne.. Lenke til kommentar
I:H Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Nå har det seg slik at Elkjøps 30 dagers returrett ikke gjelder mobiltelefoner. Til trådstarter: Når ble telefonen kjøpt? Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Be Elkjøp om å bruke DOA bestemmelsen. Det er en avtale forhandlerne har med produsentene som gir butikken mulighet til å bytte ut telefonen med en ny salgspakke dersom telefonen ikke har vært brukt siden den var kjøpt. Dersom du ikke i det hele tatt har fått ringt med den skal de kunne utlevere en ny og få denne erstattet av produsent. Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Helt enig, her må DOA (Death on Arrival) benyttes. De returnerer telefonen til sin leverandør, og dermed risikerer ikke Elkjøp en tøddel økonomisk!! Klart du skal ha ny telefon på stedet. Ikke gi deg i det hele tatt! Ti ville hester hadde ikke fått meg ut av butikken før jeg hadde fått en helt ny telefon. Å sende noe som er helt nytt på reparasjon er totalt uaktuelt. Og hvis de prøver å si noe på det, så får du bare si at du faktisk hadde til hensikt å kjøpe en telefon som virket... og ikke en du skulle sende på service!! Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Minner om at Elkjøp faktisk kan gjøre det de gjør med loven i hånd. Det er ikke normalt og overhodet ikke kundevennlig, men de kan. DOA-rutinene er en rutine mellom leverandør og forhandler og trenger ikke nødvendigvis å komme kunden til gode. Se denne tråden om DOA. -snubbel Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Hahaha .. "Death on arrival", zannas? Jeg tror verken produsentene eller forbrukerloven kunne hjulpet noe særlig med akkurat den. :-D "Dead on arrival", kanskje. Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Hahaha .. "Death on arrival", zannas? Jeg tror verken produsentene eller forbrukerloven kunne hjulpet noe særlig med akkurat den. :-D "Dead on arrival", kanskje. Haha...jeg ser den nå :-) Men fy søren så kult det hørtes ut... hahaha :!: Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Saken er jo den at jeg har fått brukt telefonen. Da jeg fikk den fikk jeg simkort problemet, jeg gikk tilbake til butikken dagen etter. Da ba de meg kjøre software oppdatering, uten at det hjalp. Men etter å ha testet diverse sim-kort, og så mitt eget igjen, så fungerte det pluttselig. Men nå her en dag skrudde jeg av telefonen, og har ikke fått startet den igjen. Så jeg tror ikke DOA vil fungere for meg, jeg 7dagers regelen går nok heller ikke. Men det er utrolig surt å bruke så mye penger på en telefon, og nå sitte her med en sort hvitt nokia fra 1998, som ikke fungerer til annet enn ringing og sms. Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Du kan trøste deg med at det virker som det er en del feil med G900, så når du får den tilbake er du i det minste garantert en fungerende telefon. Men hvordan er SIM-kort-luken på din G900? Enkelte SE-telefoner har en klikk-mekanisme som holder SIM-kortet på plass, og det er ikke uvanlig at enkelte ikke dytter inn SIM-kortet til det går i lås ... Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Et annet problem er at brukere ikke klarer å sette inn simkortet riktig vei, og ødelegger simkort-leseren. Ja jeg vet det høres helt utrolig ut, men det er sant. Så går de tilbake til butikken og sier at apparatet ikke leser simkortet. Butikken får da et prisoverslag fra verksted. Derfor skjønner jeg godt at butikken ønsker å sende inn telefonene for sjekk før kunden eventuelt får nytt apparat. Lenke til kommentar
Alex009 Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg har hatt samme problem for et år siden. Jeg kjøpte telefon hos tele2 og den var dø med en gang. Jeg slo den på og den slo seg av med en gang.Ringte dagen etter og de sa at jeg kan reklamere telefonen som DOA. Og det gjorde jeg. Jeg returnerte telefon og fikk ny. Det tok litt tid, men det var sommerferie og da kan det være litt extra ventetid. Må si at jeg ikke trengte å argumentere, bare forklarte hva som hadde skjedd. God service hos tele2. Lenke til kommentar
schlingy Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) slettet Endret 20. juli 2008 av schlingy Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Og som tidligere nevnt: De fleste (dvs. alle) produsenter opererer med 7 dagers DOA-periode. Leverer du tilbake defekt mobil komplett i eske innen syv dager fra kjøpsdato skal du ha ny. I trådstarters tilfelle hadde det ideelle vært om butikken selv hadde oppdatert firmware for å avkrefte eller bekrefte DOA innen 7 dager ... Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Ja, jeg ser nå i ettertid at det er mye jeg burde gjort andereldes. Men det er lite å gjøre med det nå. Utrolig surt å kjøpe ett produkt man ikke får brukt før til høsten. Ett annet spørsmål, hvordan kan jeg se mine MMS nå som jeg ikke har MMS telefon? Blir de bare ikke levert til meg? Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 28. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Nå må jeg legge til at jeg fikk telefonen tilbake fra service 2 dager etter at jeg leverte den. Hvorfor jeg fikk høre 5uker da jeg leverte den aner jeg ikke. Men fornøyd ble jeg. Jeg fikk også refundert litt penger, så jeg fikk telefonen til samme pris som på deres nettsider. Bra jobbet av Elkjøp denne gang. Eller kanskje det er bra jobbet av verkstedet elkjøp benytter. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Nå må jeg legge til at jeg fikk telefonen tilbake fra service 2 dager etter at jeg leverte den. Hvorfor jeg fikk høre 5uker da jeg leverte den aner jeg ikke. Kommer vel litt an på hvilket verksted forhandleren bruker. Noen verksted har mer kø enn andre verksted. Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Uansett er to dager veldig bra. Vi pleier å ha ca. en uke på SE telefoner. Kanskje noen så Sony i navnet og tenkte "dette tar sikkert like lang tid som en PS3" Endret 30. juni 2008 av HaraldCL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå