Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsterker skrur seg ikke av.


Anbefalte innlegg

Jeg har en ELTAX ICE CR-550, og en Sony Xplod "Powerpack III" . Det har jeg koblet opp med direktestrøm fra batteri til forsterker (m/sikring). Basselement til forsterker, og forsterker til spiller med r.e.m. kabel, og lydkabler (elns). som dere nå forstår skjønner dere at jeg ikke er så veldig erfaren i anlegg i bil, og kan da også nevne at dette er mitt første.

 

Etter at jeg satte inn dette i bilen, har bilen gått usedvanlig fort tom for strøm, lite strøm, slutter å spille i et sec når jeg setter på fjernlys etc. Har sjekka r.e.m. at det ikke er noe brudd i den, eller at den er for tynn (sjekka med en tykkere kabel).

Problemet er hvertfall at når jeg skrur av tenninga, skrur ikke forsterkeren seg av. Parkerte bilen en helg, alt var avskrudd (untatt forsterker tydligvis), og det fire dager gamle nyinnkjøpte batteriet mitt var flatt (ikke engang sentrallås hadde strøm til å åpne bilen -_-).

 

Kan noen hjelpe meg. Trenger jeg ny spiller, hva er greia?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du er sikker på at styrestrømkabelen (remote) er koblet riktig?

Høres ut som den kan være koblet på noe med konstantstrøm ;)

 

Går forresten ut ifra at du har skrudd spilleren helt av?

 

Ganske sikker på at den skal være koblet riktig når jeg får lyd?

Uansett så var det en kort r.e.m. (remote) ledning ut fra spilleren, den koblet jeg en lengere remote kabel på, (sammen med lyden, var sånn i den pakka jeg kjøpte nemlig). så tok jeg den andre enden og satte den inn der det står (r.e.m. / remote) på forsterkeren. Er ikke det ganske idiotsikkert?

 

Regner med at når spilleren skrur seg av sammen med tenninga, at spilleren gir et signal til forsterkeren om å skru seg av? Eller i det minste ikke gir et signal, sånn at forsterkeren bare kutter ut å gjøre noe (skrur seg av). Er ikke det logisk? Riktignok er det en klokke som står å går i spillerdisplayet, og jeg vet ikke om noen annen måte å skru den av på enn, med avknapp/tenning (hvor ingen av de delene får forsterker til å skru seg av)

 

Noen som har hatt noe lignende problem før? skal jeg tegne opp ett koblingskjema som dere kan se på?

 

-- EDIT --

Lagt ved noe jeg tror kan være et koblingskjema.

post-145174-1214344179_thumb.jpg

Endret av jeantea
Lenke til kommentar
Du er sikker på at styrestrømkabelen (remote) er koblet riktig?

Høres ut som den kan være koblet på noe med konstantstrøm ;)

 

Går forresten ut ifra at du har skrudd spilleren helt av?

 

Ganske sikker på at den skal være koblet riktig når jeg får lyd?

Uansett så var det en kort r.e.m. (remote) ledning ut fra spilleren, den koblet jeg en lengere remote kabel på, (sammen med lyden, var sånn i den pakka jeg kjøpte nemlig). så tok jeg den andre enden og satte den inn der det står (r.e.m. / remote) på forsterkeren. Er ikke det ganske idiotsikkert?

 

Regner med at når spilleren skrur seg av sammen med tenninga, at spilleren gir et signal til forsterkeren om å skru seg av? Eller i det minste ikke gir et signal, sånn at forsterkeren bare kutter ut å gjøre noe (skrur seg av). Er ikke det logisk? Riktignok er det en klokke som står å går i spillerdisplayet, og jeg vet ikke om noen annen måte å skru den av på enn, med avknapp/tenning (hvor ingen av de delene får forsterker til å skru seg av)

 

Noen som har hatt noe lignende problem før? skal jeg tegne opp ett koblingskjema som dere kan se på?

 

-- EDIT --

Lagt ved noe jeg tror kan være et koblingskjema.

 

Kan være jeg har driti meg ut, og at det rett og slett ikke er noen remote utgang på denne spilleren (kan det stemme?)

Lenke til kommentar

Ledningsfarger

 

Der har du ihvertfall en forklaring på hva de forskjellige kablene er\gjør.

 

Men det ser ut som du har koblet alt riktig, så det kan kanskje være spilleren eller forsterkeren som er gåen.

 

jeg kjøpte meg en ny spiller for en måneds tid tilbake, og subben hoppet nesten ut av bagasjerommet pga defekt med spiller.

 

Hvis du har mulighet, kan du kanskje prøve med en annen spiller? Kan være den som er problemet..eller forsterker.

Lenke til kommentar
Ledningsfarger

 

Der har du ihvertfall en forklaring på hva de forskjellige kablene er\gjør.

 

Men det ser ut som du har koblet alt riktig, så det kan kanskje være spilleren eller forsterkeren som er gåen.

 

jeg kjøpte meg en ny spiller for en måneds tid tilbake, og subben hoppet nesten ut av bagasjerommet pga defekt med spiller.

 

Hvis du har mulighet, kan du kanskje prøve med en annen spiller? Kan være den som er problemet..eller forsterker.

 

Oki. Skal kjøpe meg ny spiller, som jeg nevnte tror jeg kanskje jeg har driti meg ut med remoten. At der hvor jeg har fått for meg er remote, ikke er remote men kanskje mute elns.. er ikke sikker. Skal uansett vente til lønning og kjøpe en bedre spiller tenkte jeg. Noen som har noen erfaringer med hva som går til xplod forsterker, sub og høytalere? til en overlevlig pris da, 1500-2000.

Lenke til kommentar
Der har du den tenker jeg ;)

Siden det står maks 0,5A så er det ikke store spenninga som går der, så er nok ingen fare for å prøve ;)

 

Har prøvd nå, og det virker som om det funker jævelig bra. Nå skrur forsterkeren seg av likt med spiller. ^^

dunk dunk, tut og kjør! takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...