Gå til innhold

Anbefalte MMORPG spill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

World of Warcraft gidder jeg ikke nevne kommentere engang da det er så åpenbart at andre gjør det. :)

Selv har jeg spilt Lord of the Rings Online stort sett siden launch, skjønt med noen få måneders pause i fjor engang. Det er svært "casual", så det er ikke engang noe bra PvP i det, og den eneste måten å spille slem på er ved Monster Play hvor man starter på høyeste level. Men som sagt, jeg har spilt det mer eller mindre siden launch og elsker det. Nylig fikk vi til og med fisking som en egen hobby som ikke gir det noe som helst annet enn et og annet trofé du kan henge på veggen i huset ditt. Om det høres morsomt ut vil du nok elske dette spillet, men om du "må" til høyeste level så snart som mulig og foretrekker å sloss hele tiden og gjøre "nyttige" ting bør du se andre steder.

EverQuest 2 er svært populært og er mer tradisjonellt enn LotRO. Har spilt det en god del, men ulikt LotRO er det små soner man leker i, i stedet for en stor verden. Det ødela en del for min del, men det er et utmerket spill med mange raser og klasser å velge mellom.

Age of Conan er nylig kommet og vil garantert bli kommentert her (og de kan se under "De mest diskuterte" for en egen AoC forum). Jeg holdt ut i to dager, men mange elsker det. Det er mer "voksent" enn de andre MMORPG'ene og har 18-års aldersgrense i teorien, men personlig syntes jeg det ble for barnslig. Kampene er svært heftige og grafikken svært bra, men små soner ødela for mye for min del.

Guild Wars koster ingenting å spille, så det er kanskje verdt en titt? Dessuten er det tre forskjellige spill (Prophiecies, Factions og Nightfall), og du kan velge selv hvilken du vil ha. Selvsagt er det ingenting i veien for å ha alle tre om du vil, men de er alle frittstående. Dessuten er det en ekspansjon ute, men den fokuserer på høyeste level. (riktignok bare l20).

City of Heroes / Villains er bra om du liker superhelter, men jeg ville ha ventet til Champions Online (fra de samme folkene). Jeg liker CoH/V, men det ble for mye ensforming slossing for min del.

Cabal Online og Sword of the New World: Granada Esperada er noe så merkelig som bra asiatiske MMORPGer som faktisk er gratis å laste ned og spille.

I tillegg har vi en del spill under utvikling, som for eksempel:

* Warhammer Online: Age of Reckoning (kommer til høsten)

* Warhammer 40.000 Online (kommer neste sommer)

* StarGate Universe

* Star Trek Online

* Chronicles of Spellborn

* DC Universe Online (Superman, Batman, Wonder Woman etc...!)

* Lego Universe

Dette skulle vel holde en stund? :)

Skrevet

Vil egenlig ikke anbefale Guild Wars, det var ett supert spill før men har blitt redusert til solo med boter og diverse med mindre du har en super snill guild eller ett par venner å spille med. + Folka som spiller kan av og til være direkte drittsekker..

Alt av missions - quests - skill caps gjøres solo med bots 95% av tiden.

Men det er jo de så kalte "elite/vanskelige" plasser men om du vil finne en gruppe til dem må du har Eye of the north expansion og grinde en title til max før du så kommer inn på gruppene.

+ Anet (de som har laget spillet) jobber med guild wars 2 nå og det gjør guild wars til mindre prioritert arbeid.

Guild wars var en supert spill for 1 år siden men har blitt ræv i det siste imo.

Men eller så ser Age of conan bra ut, det er enda nytt og mer vennlig mot nye spillere.

Skrevet (endret)
Jeg leter etter noen MMORPG spill jeg har bare hørt om Travian og Gladiatus så jeg håper dere kan hjelpe meg

Siden du nevner Travian og Gladiatus, så er det vel tekstbaserte browserspill du er ute etter?

Isåfall vet jeg om noen:

Tribal Wars: Veldig likt som Travian, men noe enklere å sette seg inn i.

http://www.tribalwars.no/

Nordicmafia: Du har sikkert hørt om denne? Et mafia spill der du utfører kriminaliteter for å ranke.

http://www.nordicmafia.net/nordic/

Bitfight: Noe av det samme som Gladiatus.

http://www.bitefight.no/

Endret av jonna123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...