Gå til innhold

Grei bærbar for spill til under 10 000,-


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe ny bærbar PC som klarer å kjøre de aller fleste spill brukbart. Så litt på XPS m1530:

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer)

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

1 års begrenset garanti

2,0 megapikslers kamera og Tuxedo-svart for CCFL-skjerm

15,4" Widescreen™ WXGA (1280x800) TFT-skjerm (220 nit) med TrueLife™

Biometrisk fingeravtrykksleser med SVART preg

3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]

250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne

Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

 

Dette havnet på 8 900,-, men siden jeg har 10% kode tilsvarer det ca 8 000,-.

 

Så også på denne fra Multicom, til ca 8 000,-:

- 15,4" Widescreen WXGA+ 1440x900 blank skjerm (glare)

- Intel Core2Duo T8300 2.4GHz 45nm 3MB cache

- 160GB SATA 7200RPM 2.5"

- 4GB SO-DIMM 667MHz (2x2GB) dual channel (krever 64-bits Vista for optimal utnyttelse)

- 9-cellers batteri XL (ekstra kapasitet), 7200mAh

- 8600M GT 512 MB Skjermkort

 

Synes Multicom sin PC er mye bedre enn Dell sin, med dobbelt så mye skjermkortminne, 1 GB mer minne, raskere HDD (dog mindre, men størrelse er ikke alfa & omega for meg). Større batteri har den også. OS har jeg fra før, fingeravtrykksleser er unødvendig og det samme er webcam. Noen som har et bedre forslag enn Multicom sin eller som klarer å fortsatt overtale meg til å kjøpe XPSen?

Endret av mahcmoud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greie pc'er men som du sikkert merket er det laptoper. Altså kontor arbeids pc'er. En laptop med deler som du har i en stasjonær er svakere og dårligere ventilert. Opplevelses-indexen (ytelse kalkulering av data) vil uansett være mindre. Med å yte en gamer-laptop kan du åpnå at den brenner opp (svir seg og crasher) Altså skal du game ordentlig å skaffer du stasjonær.den er mye lettere å oppgradere også.

Lenke til kommentar
Greie pc'er men som du sikkert merket er det laptoper. Altså kontor arbeids pc'er. En laptop med deler som du har i en stasjonær er svakere og dårligere ventilert. Opplevelses-indexen (ytelse kalkulering av data) vil uansett være mindre. Med å yte en gamer-laptop kan du åpnå at den brenner opp (svir seg og crasher) Altså skal du game ordentlig å skaffer du stasjonær.den er mye lettere å oppgradere også.

 

Jeg skrev vel at jeg skulle ha bærbar PC? Er klar over minusene og plussene ved det valget. Og du snakker bare piss om at den vil brenne opp også, hva er det for noe tull? Umulig å ta deg seriøst når du skriver så mye tull og har så mange skrivefeil.

Lenke til kommentar
Greie pc'er men som du sikkert merket er det laptoper. Altså kontor arbeids pc'er. En laptop med deler som du har i en stasjonær er svakere og dårligere ventilert. Opplevelses-indexen (ytelse kalkulering av data) vil uansett være mindre. Med å yte en gamer-laptop kan du åpnå at den brenner opp (svir seg og crasher) Altså skal du game ordentlig å skaffer du stasjonær.den er mye lettere å oppgradere også.

 

Jeg skrev vel at jeg skulle ha bærbar PC? Er klar over minusene og plussene ved det valget. Og du snakker bare piss om at den vil brenne opp også, hva er det for noe tull? Umulig å ta deg seriøst når du skriver så mye tull og har så mange skrivefeil.

Virker ikke som om du vet hva jeg snakker om. Brenne opp vill ikke si gå i fyr og flammer. Men at den crasher av overoppheting som er et ganske kjent problem med gamer laptoper. Personlig erfaring her er en kamerat som fikk en gamer laptop til jul med med helt greie deler. I løpet av en måned hadde den "brent" tre ganger og da ble reparert via forsikring sant nok så ingen ekstra kostnader. Men alikevel en del irritasjoner. Etter dette måtte de instalere bedre ventilering i pc'en så skjerpet problemet seg og skjedde ikke igjen. Og pga mine skrive feil kan jeg ikke tas seriøs? Hvorfor ikke? fordi du ikke aner hva de ordene betyr da kanskje??? Jeg så igjennom og fant 3 skrive feil. Sjekk ordlista de neste gang er du snill. Siden det her ikke har mye med saken å gjøre.

Endret av Sertito
Lenke til kommentar

Ehh, verken Dellen eller Multicomen kommer til å "brenne opp". Alle bærbare blir ikke så varme. Bare sørg for å ikke tette vifteåpningen. Ingen av de to kan vel egentlig kalles "gaming-laptop", pga skjermkort. Men du kan nok kjøre de fleste spill. Dellen drar visst Crysis på medium/low med 20-25 FPS, etter det jeg har hørt. Laptoper som svir seg er nok heller f. eks. Kunshan PC-er, som er stasjonære i et laptopskall...

Lenke til kommentar
Ehh, verken Dellen eller Multicomen kommer til å "brenne opp". Alle bærbare blir ikke så varme. Bare sørg for å ikke tette vifteåpningen. Ingen av de to kan vel egentlig kalles "gaming-laptop", pga skjermkort. Men du kan nok kjøre de fleste spill. Dellen drar visst Crysis på medium/low med 20-25 FPS, etter det jeg har hørt. Laptoper som svir seg er nok heller f. eks. Kunshan PC-er, som er stasjonære i et laptopskall...

Det kan godt være mulig;) men laptoper er ikke beste hvis de skal brukes på ultimat gaming, opplevelses indexen er som oftest lavere til tross for deler. OG ja selfvølgelig er de ikke nødt til å svi seg i det hele tatt;) det bare har med å skje med enkelte laptoper :)men fler som ikke gjør det en gjør;)Og tro meg, det er nok flere laptoper som har svi problemet en kunshan :) laptop lagere er ikke så flinke til vifte plaseringer :S som den jeg bruker nå ville ikke taklet full ytelse ;) den har hoved vifte under pc'en :S Og det er en acer;) Men den kan ikke sammelignes med nyere laptoper pga alder:P

Lenke til kommentar
Ehh, verken Dellen eller Multicomen kommer til å "brenne opp". Alle bærbare blir ikke så varme. Bare sørg for å ikke tette vifteåpningen. Ingen av de to kan vel egentlig kalles "gaming-laptop", pga skjermkort. Men du kan nok kjøre de fleste spill. Dellen drar visst Crysis på medium/low med 20-25 FPS, etter det jeg har hørt. Laptoper som svir seg er nok heller f. eks. Kunshan PC-er, som er stasjonære i et laptopskall...

 

Du veit at heller ikke kunshan pcene brenner opp? de holder seg faktisk ganske kjølige tatt i betraktning hva som er inni der..

 

spesiellt d900 har jeg god tro på,INGEN lager en sånn pc som per dags dato troner på toppen uten å tenke på kjølingen,den har en vifte som regulerer seg etter temperaturen,den vil muligens bråke mer om du prøver å kverke den ved å sperre av luftutgangen å muligens gå til helvete om du fullt bevist prøver å gjøre alt for å ødelegge den,men det skjer med alle pc'er

 

Om du så har en stasjonær med verdens beste kjøling greier du å fucke opp den å hvis du absolutt vil :p

 

En kompis har d900 å pc'en hans er kjøligere enn min stasjonære..å min pc suger balls!

 

Men ja om du kan vise til et bilde eller en artikkel der man kan se at en kunshan fysisk brenner opp..be my guest:D inntil da..nei de brenner ikke opp!

 

Hvor mange grader trengs for å antenne et hovedkort,transistore,kondensatore osv? 30,50,100? Ja helt riktig..de blir loddet fast(ved høy temp) ergo skal det litt til før disse antennes uten hjelp=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...