Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nissan Sunny 87-mod takler ikke bensinfilter - hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en Nissan Sunny -87 hatchback 1.3L. Jeg har hatt problemer med at bilen, eller mer presist, forgasser ikke får bensin. Dette problemet oppstår IKKE ved start av kald motor, men dersom jeg stopper en varm motor, venter 10-60 minutter, og så prøver å starte igjen. Bilen kjører i et minutt før den dør av bensinmangel. Gjentatt sveiving av starter ser ikke ut til å gi resultater.

 

Derimot, fjerning av bensinfilteret, og sette slangen rett på den mekaniske bensinpumpa, fikser biffen.

 

Tett filter? Det var muligens problemet først, men ved bytte til et universalfilter fra biltema var problemet likevel tilstede. Jeg kjører pr. dags dato uten bensinfilter - som ikke er spesielt lurt.

 

Jeg lurer derfor på om noen har vært borti dette problemet før - og om hvordan det lar seg løses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bytt bensinpumpe.. Det er vel bare 2 skruer ellerno. Kan være knasten på kamakselen som er slitt ..

 

Har vært borti det før ja..

 

Takk for svar!

 

Hmm. Hadde vært kjekt å vite dette med sikkerhet før jeg punger ut penger til noe slikt. Jeg har ikke hatt den opp før, men iflg. Haynes er det ikke store greiene som skal til for å bytte den.

 

Men det henger jo ikke helt på greip at den fint klarer bensinfiltret ved start av kald motor, men ikke varm? Og den stopper ikke underveis når den først er igang..? Kan dette ha noe med vakuumet å gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...