Gå til innhold

Hvilken ultra-portable pc skal jeg kjøpe til ferien?


Arne

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter å ha fått jobb og feriepenger, ble jeg litt nyskjerrig på de nye, billige ultraportable pcene, spesielt fra Acer og Asus. Jeg ser at de koster rundt 3000 kroner. Hvilken av disse bør jeg kjøpe? Jeg ser at forskjellen er harddisken. Det er mulig det blir litt lite med 8gb sdd som det er på acer sin? Hvor dyrt er det å oppgradere den?

 

Noen som kan liste opp de forskjellige ultraportable pcene, helst under 3k, og fortelle meg hvorfor de mener det er den beste pcen, og hvorfor jeg bør kjøpe akkurat den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, sorry, bare fikk ånden over meg på å gjøre litt nar av fanboys;)

 

men til saken, hadde jeg vært deg arne, ville jeg ventet til etter ferien, skjønner det er litt umulig, kjenner jeg også at jeg vil bestille en av de tre, men vent til det har kommet noen bruker reaksjoner, og du har fått et litt klarere bilde av hvilken som tar seg ut, yter og passer best for deg ;)

Lenke til kommentar
hehe, sorry, bare fikk ånden over meg på å gjøre litt nar av fanboys;)

 

men til saken, hadde jeg vært deg arne, ville jeg ventet til etter ferien, skjønner det er litt umulig, kjenner jeg også at jeg vil bestille en av de tre, men vent til det har kommet noen bruker reaksjoner, og du har fått et litt klarere bilde av hvilken som tar seg ut, yter og passer best for deg ;)

 

Både EEE 900, Aspire One og Wind er jo i bunn og grunn like.. Bortsett fra at One er vanskelig å oppgradere ram på(og kun leveres med 512mb), kun har 8mb skjermminne(wind har 64mb) og kun 8gb hdd..

Sånn som jeg ser det så er Wind den beste av de 3, uten tvil.. Men lurer på hvordan EEE 1001 blir, og når den kommer!

Lenke til kommentar
Hei!

 

Etter å ha fått jobb og feriepenger, ble jeg litt nyskjerrig på de nye, billige ultraportable pcene, spesielt fra Acer og Asus. Jeg ser at de koster rundt 3000 kroner. Hvilken av disse bør jeg kjøpe? Jeg ser at forskjellen er harddisken. Det er mulig det blir litt lite med 8gb sdd som det er på acer sin? Hvor dyrt er det å oppgradere den?

 

Noen som kan liste opp de forskjellige ultraportable pcene, helst under 3k, og fortelle meg hvorfor de mener det er den beste pcen, og hvorfor jeg bør kjøpe akkurat den?

Jeg skal ikke si at dette er den beste ultraportable, men den er i hvert fall verdt å tenke på, selv om den passerer prisgrensen din: HP 2133 Mini-Note.

 

Den har ikke en hvass prosessor - VIA i 1.2 eller 1.6 utgave. Minnet er opptil 2 gb og disken opp til 160 gb.

 

Men den har andre fordeler: Et utrolig bra tastatur - i hvert fall for mine fingre, en meget bra skjerm, med skikkel oppløsning - samme som konas 15"... Og lyden er faktisk bra. Bedre enn fra min Macbook Pro, utrolig nok.

 

Byggekvaliteten virker god, uten at jeg er en ekspert. Men det er ingen tvil om at kvaliteten er MANGE hakk bedre enn konas Acer Aspire et eller annet... Tastaturet gir ikke etter, maskinen gir rett og slett en skikkelig kvalitetsfølelse.

 

Skal du ha en maskin du i hovedsak skal taste dokumenter på, ville jeg aldri vært i tvil, kjøp HP-en. Skal du surfe mye, se video osv, er det vel mer nærliggende å kjøpe MSI Wind.

 

Men selv har jeg sett hele Rome-serien fra TV på min HP... ;-)

Lenke til kommentar

Det derre VIA greiene som sitter i HP'en har jo blitt slakta i alle mulige tester den er i.. Men skjermen skal visstnok være knallbra!

 

Jeg synes faktisk Wind'en har et mye mer stiligere design enn One, og ser litt mer ut som en laptop.. Uuuuansett, grunnen til at jeg vil ha Wind er helt enkelt 80gb hdd'en, og at minnet lett kan oppgraderes.. Vare keen på EEE 901 først, men etter jeg fant Wind'en synes jeg den stiller i en helt annen klasse enn one og eee!

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Absolutt!

 

Wind: 26(L) X 18(D) X 19-31.5(H)cm 1kg

One: 24.9 X 17.0 X 2.9cm 0,95kg

 

Tror nok ikke den marginalt lille forskjellen gjør at den ikke stiller som ultraportabel ;) Når man tenker på at man får en bedre pc med 10 ganger større hdd så burde jo valget være lett.. Selvom den er litt dyrere!

Lenke til kommentar

Nei, men nå leveres jo vanlige pc'er med 6cell batteri(som oftest), når disse får 6cell batteri kommer vel batteritiden til å havne på alt fra 4-7t avhengig av bruk.. og det er jo bra :)

 

Meeen, min forrige laptop, Asus G1S, hadde en batteritid på 1t og 15min ca ved vanlgi bruk(msn, firefox, musikk).. så i forhold til den så er jo batteritiden strålende ;p hehe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...