Gå til innhold

Budapest - tips om artige ting å finne på.


Anbefalte innlegg

Den 9-12 juli. (tror jeg) skal jeg, familien min og en del venner av oss være i Budapest. Da lurer jeg på om det er noen her som har erfaringer med byen og kanskje vet om noe som er artig å få med seg. Selv har vi sett ut noen ting, men fint å få tilbakemeldinger på dette også.

  • Jeg har selv tenkt på kurbad e.l., har hørt at Budapest og kanskje Ungarn generelt er veldig kjent for dette, er det å anbefale?
  • Det er sikkert noen som er interessert i spa, har hørt noe om at Budapest er Europas spa-by. Er dette billig?
  • En annen ting vi har tenkt på er tivoliet som ligger i byparken, er det et stort tivoli med mange fasiliteter, eller bare et lite enkelt ett?
  • Finnes det markeder av typen med mange boder som selger billige klær, sko og andre saker og ting der?

Det er noe, men er veldig fint om alle som har erfaringer her skyter ut med ting som er artig for alle aldere, tenker kanskje særlig på rundt 16- 18 år, da jeg i hovedsak spør på vegne av de som er i den aldersgruppen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har selv tenkt på kurbad e.l., har hørt at Budapest og kanskje Ungarn generelt er veldig kjent for dette, er det å anbefale? Det er sikkert noen som er interessert i spa, har hørt noe om at Budapest er Europas spa-by. Er dette billig?

 

Et kurbad, eller spa i Ungarn er absolutt å anbefale. Det finnes mange forskjellige muligheter, men jeg pleier å anbefale Szechenyi Furdo som ligger i Byparken, der det finens både innendørs og utendørs bassenger. Vannene har forskjellige temperaturer, de varmeste 38 grader. Hvis dere skal hit, ta med eget håndkle og badebukse! Der finnes det også muligheter for massasje. Sist jeg var der kostet det 3000 forint (100 kroner) for en halvtime. Dette avtales når dere går inn, så får du et tidspunkt senere for massasjen. Det finnes også dyrere muligheter for Thai Massasjer og andre type massasjer ved mange hoteller osv, men da går prisene opp.

 

En annen ting vi har tenkt på er tivoliet som ligger i byparken, er det et stort tivoli med mange fasiliteter, eller bare et lite enkelt ett?

Jeg pleier å kalle dette en mellomting mellom et tivoli og Tusenfryd. De har en del ting, og du betaler for å gå inn, og etter det kan du kjøre ting så mye du vil (bortsett fra GoCartene og noen få andre ting).

 

Finnes det markeder av typen med mange boder som selger billige klær, sko og andre saker og ting der?

Det finnes litt forskjellige ting, blant annet et kinamarked (det finnes egentlig flere), men disse har ikke så god kvalitet, og varene der er relativt ulovlig, så derfor stenger halvparten av sjappene når det er kontroll. Sannheten er at prisene ellers ligger ganske jevnt med Europa på klær, sko osv, men det finnes jo unntak der en finner billigere butikker (men disse er relativt godt spredt rundt omkring egentlig).

 

Håper dette kan hjelp! Bare spør hvis det er noe mer!

Endret av Reisegutt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...