Gå til innhold

Panorama bilder


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg et digitalkamera, ( Fujifilm finefix s602z ) og har tatt en del panorama bilder med kamera. Er det et program på nettet som jeg kan laste ned og få sett bildene sammen med ?? Eller er det et foto program som kan gjøre dette ?? :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann...

Jeg har 2 forskjellige muligheter:

1. Photoshop og i filmenyen velger du Photo MErge eller noe sånt (Noe med Merge i hvert fall) og velger bildene du vil bruke så skjer alt automatisk. Den er veldig nøyaktig til å sette sammen, desverre synes jeg det at man ser for godt hvor bildene har blitt satt sammen

2. Til mitt Nikon kamera fulgte det med et program som simpelten heter Panorama Maker 3.0. som jeg synes funker veldig bra... Man ser nesten ikke hvor bildene er satt sammen selv om det er store lysforskjeller men den kan være bittelitt unøyaktig noen ganger (spesiellt hvis du for eksempel vil ha 360 graders visning av et rom eller lignende). Men Panorama MAker er virkelig å anbefale(sjekk download.com eller kazaa eller noe)

hilsen schloemi

Lenke til kommentar

Hei Schloemi

Jeg har prøvd å lage panorama bilder i Photoshop 6, men jeg ser ikke hvor du kan lage panorama. Jeg ser du skriver noe merge, men jeg ser ikke hvor dette er. Det er noe som heter merge layers under layer knappen i photoshop 6, men den klarer jeg ikke å aktivisere. Er det noen som kan gi noen flere tips ( tar det gjerne inn med teeskje ) :oops:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...