Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal se på en Toyota Corolla i morgen, hva burde jeg sjekke?

Cotul

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel, for det første skal jeg bare se på den, hvis den ikke passer meg så ser jeg på noe annet. . Og liker det jeg hører om driftsikkerheten til corollaen.

Er dessuten skeptisk til franske biler, hvertfall renault. Citroen har jeg ikke noen meninger om, selv om den du liker til så fin ut.

Skrevet

Generellt sett er nok en Corolla et tryggere kjøp enn en Xantia. Jeg hadde Xantia i et par år og det var et hyggelig bekjentskap helt til jeg fikk lekkasje i varmeapperatet. Det ble dyrt siden omtrent hele interiøret måtte fjernes for å reparere skaden.

Men om man er heldig finnes det knapt noe bedre bruktbilkjøp enn Xantia. Komfort i toppklasse og god kvalitet om man ikke har uflaks som jeg hadde.

Skrevet
Hei

1. rust

2. skjekk motor, høre at den går klart uten rusk

3. hjulbuene

4. husk å prute får altid ned litt xD

Denne sjekklista er veldig generell, Det som bør sjekkes på denne bilen er slitasje på bremser og

understell (fjærer/dempere), sjekk at regreima er byttet (meget viktig). Å prute på en slik bil

er det samme som at den blir solgt til noen andre (med mindre den er urimelig priset i forhold

til markede, eller i dårlig/tvilsom stand). Og for all del ikke la noen prøve å presse deg

til å ta en forhastet avgjørelse, du skal tross alt være fornøyd med bilen du kjøper.

Skrevet

Etter hva jeg kan se er bilen priset litt under tilsvarende modeller så vet ikke om selger er så villig til å gå lengre ned.

Angående bremser blir ikke de sjekket på EU kontrollen ? For den har jo akkurat vært på kontroll.

Skrevet

Jo normalt så skal en bil som har gått igjennom EU kontrollen ha tingene på stell. Men

de sjekker ikke ting som hvor gammel bremsevesken er og slikt, så å sjekke nårtid sist

bremsevesken var skiftet er en god ide.

Skrevet
vel, for det første skal jeg bare se på den, hvis den ikke passer meg så ser jeg på noe annet. . Og liker det jeg hører om driftsikkerheten til corollaen.

Er dessuten skeptisk til franske biler, hvertfall renault. Citroen har jeg ikke noen meninger om, selv om den du liker til så fin ut.

citroen og renault = samma motor og nesten samme karosseri

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...