Gå til innhold

C++ For Dummies- Hvor får jeg tak i den ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du med fordel kan legge fra deg det prosjektet og heller kjøpe C++ How to program eller Accelerated C++.

 

Personlig har jeg ikke lest C++ by dummies, men har hørt av mange at denne boken skal være dårlig. Jeg har boka Accelerated C++, og kan i aller høyeste grad anbefale denne boka, da de lærer deg språket på en lettfatlig og annvendlig måte.

 

Begge de overnevnte bøkene finner du på amazon.com, amazon.co.uk eller amazon.de! :) Jeg vet ikke om noen norske som har de, men du kan jo prøve å leite. Jeg ser ikke poenget med å la være å kjøpe boka på amazon?

Endret av Arne
Lenke til kommentar
Tror du med fordel kan legge fra deg det prosjektet og heller kjøpe C++ How to program eller Accelerated C++.

 

Personlig har jeg ikke lest C++ by dummies, men har hørt av mange at denne boken skal være dårlig. Jeg har boka Accelerated C++, og kan i aller høyeste grad anbefale denne boka, da de lærer deg språket på en lettfatlig og annvendlig måte.

 

Begge de overnevnte bøkene finner du på amazon.com, amazon.co.uk eller amazon.de! :) Jeg vet ikke om noen norske som har de, men du kan jo prøve å leite. Jeg ser ikke poenget med å la være å kjøpe boka på amazon?

 

Takk, jeg skal se litt etter denne Accelerated C++.

Grunnen til at jeg ikke vil kjøpe på Amazon er at da koster det vel ekstra når det skal forbi tollen og slik etc ?

 

Og bare for å nevne det, jeg har aldri programmert før, så den evnt. boken jeg skal kjøpe må være veldig brukervennlig for en newbie :)

Lenke til kommentar

Samme hvilken nettbutikk du handler hos, de er begge like trygge, og boken blir (ofte) sendt fra Tyskland uavhengig av hvilken du har valgt.

 

Jeg ville valgt Accelerated C++, den har fått bedre anmeldelser på amazon.com og virker som en god bok. (Den har også ofte blitt anbefalt her på forumet)

Det at den også koster ca 80$ mindre enn den andre er jo også positivt.

 

Ingen av bøkene kommer med cd, så du skulle slippe unna fortolling.

Lenke til kommentar

Det er akkurat det den gjør (går brått på). Meningen med Accelerrated er at man skal kunne programmere med en gang man åpner boken nærmest, ikke måtte lese om f.eks. lavnivå C-ting først.

 

Når det er sagt, så synes jeg den også forklarer ting greit. Med det er en relativt liten bok, så da sier det seg selv at det finnes bøker der ute som går med i dybden (uten at jeg har noen konkrete å anbefale).

Lenke til kommentar

Jo, men dette tror jeg er en god egenskap hos en programmeringsbok. Da jeg begynte å lese Python, tok boka mi for seg alle list-metodene, nemlig en hel røys som ikke var av umiddelbar nytte for meg. Dette tror jeg lett kan ta motet fra folk som er nye med språket. Derfor tror jeg en forholdsvis lettfattet og relativt kort lærebok samt en bra oppslagsbok, eventuelt tilgang til internett vil være å foretrekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...