Gå til innhold

Dynabel 2.5S vs. B&W CM7


Anbefalte innlegg

Eg har kjøpt meg ein forsterker, Xindak 6950, og nå må eg kjøpe meg høytalere. Eg tenkte å starte med eit stereo anlegg først og kanskje gå over til surround seinere.

Eg har sett på høytalerene Dynabel 2.5S(bygge set) og B&W CM7, men klarer ikkje å bestemme meg.

 

Så då lurer eg på om noken kan komme med noken innlegg om ka av høytalerene er dere meiner er "best" og koffor.

 

Eg vil hørre på musikk og ser på film 50/50. Av musikk høyrer på rock og metall.

 

Takk på førehand

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med B&W DM683?

Litt mer trøkk i de enn i CM7, og jeg tviler på at du vil merke noen særlig forskjell ellers i lydbildet, med unntak av en ørliten klangforskjell. I tillegg er 683 billigere, så du fr råd til en litt kraftigere forsterker, som igjen kommer deg til gode ;)

 

Har hørt begge B&W høyttalerene demonstrert i butikk flere ganger og med variert musikk. Blir like imponert over 683 hver gang. DM683 er kanskje det beste høyttalerkjøpet til rundt 10 000, så jeg ville absolutt hørt på et par før jeg bestemte noe. I tillegg kan du jo høre på CM7 mens du er innom en HiFi Klubben butikk.

 

DynaBel har jeg ingen formening om, men jeg vil tro at det spiller veldig pent og riktig det også.

Lenke til kommentar

Jeg har samme forsterker som deg.

Vurderte de høyttalerene også, men jeg endte opp med Tannoy Eyris DC3 etter en lytterunde i byen (Oslo). Fikk disse + Marantz SA-7001 KI til 18k så klarte ikke å takke nei, dvs at jeg fikk spilleren med på kjøpet!

DC3 passer veldig fint sammen med Xindak 6950. Det er en kombo jeg trives godt med. Eneste som er litt dumt er med komboen er at det blir jævlig dyrt om du skal oppgradere til noe som låter bedre :p

 

Personlig syns jeg B&W CM7 låt litt kjipt.

Nå skal det sies at selgeren hos Hifiklubben ikke var så ivrig med å skru opp lyden på demoanlegget da. Noe de hvertfall ikke har problemer med hos Stereofil :p

Hvis du skal til hifiklubben ville jeg hørt på Dali Ikon 7. Jeg fikk bare hørt på Ikon 6 da jeg var der.

Hørte heller aldri på Dynabel 2.5S, men tror det er mye lyd for pengene der!

 

Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på den nye serien til Tannoy. Nemlig Revolution Signature.

Feks DC6T eller modellen mindre DC4T.

Har ikke hørt denne serien enda, men det er jo Tannoy som jeg har blitt veldig "glad i".

 

Mulig jeg bare gjør valget ditt værre nå, men det er viktig at man hører på mye forskjellig før man bestemmer seg.

Det er jo snakk om litt penger her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...