Gå til innhold

Acer 8920G problem i spill


Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte nylig Acer aspire 8920g

 

Intel centrino 2.6 x9300

4gig mine

320+320gb hdd 5300 rpm

18.4 skjerm

geforce 9650m GS 512mb

 

 

Jeg har kommet over en veldig irriterende problem, når jeg spiller feks counterstrike source eller hvilken som helt spille så begynner den å periodisk å lagge.

 

Det fungere helt smooth i 5min så blir det plutselig veldig laggy å det hakker fælt, så blir det smooth igjen,slikt fortsetter det hele tiden.

 

 

Det samme skjer om jeg setter opp oppløsning og setter alt på max eller setter alt på low settings.

 

Har oppdatert alle drivere som er mulig å opdatere, har også prøvd å bruke omegadrivers og ngo drivere uten at det hjelper, samme problem der .

 

Har stress testet grafikk kortet å finner ut at når den blir 100% stresset så kommer tempraturen opp til max 87 grader, over det stiger den ikke uansett hvor mye jeg stresser den, kan det være at 87c er for mye for den ?Kan det være en løsning å clocke korte ned 10% 15% ned ifra fabrikk instillinger for å løse problemet?

 

Kan det være noe annet som jeg har oversett, trenger hjelp til å finne ut hva som egentlig gjør at det lagger.

 

Har også oppdater bios til nyeste, lurer på om det kan værer drivere siden det er et såpass nytt kort til laptopen. Finner ikke noe nye drivere en det jeg har nå.

 

Vis det er noen som har noen forslag så tar jeg gjerne imot dem!

 

Jeg kjører foresten windows vista 32 bit, har den fult oppdater med sp1.

Kan dette løses vis jeg hopper over til xp igjen ?

 

 

Takker for alle forslag

 

Mvh

Bn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prøvd å aktivert vsync?

 

Nei det har jeg ikke gjort, tester det nå.

Hva har vsync med laggen å gjøre, siden den er av å på periodisk?

 

Oppdaterer om en par min

 

Takk for tipset.

 

mvh

bn

 

 

Testet det ut med vsync, som du sa.

Driver å lagger som før, ikke noe ble forbedret:(

 

Begynner å bli meget irriterende dette her, noen her som kan ha noen forslag til dette her?

 

 

Mvh

bn

Lenke til kommentar

Tenker det kan være annet en gpu...

 

cpu eller harddisk.?

 

start oppgavebehandlingen og ytelse som viser cpu grafen...

Når det lagger så går du ut av spillet å ser om cpu går på max, og eventuelt om du ser hvilken prosess som bruker 100%...

 

Dama hadde dette problemet, da var det trådløse nettverkskortet som brukte 100% av cpu noen sekunder hvert minutt...

 

5300rpm er ikke så veldig raskt til OS-disken..

Lenke til kommentar

Heisann

 

Jeg kjøpte meg også Asus Aspire 8920G her om dagen, med tanke på at en pc til denne prisen burde kunne kjøre spill sånn nogenlunde.

 

Spiller Age of Conan (regnet selvfølgelig ikke med å kjøre på full grafikk, men noe grei grafikk hadde jeg da håpet på) og fikk spilt det til en ganske grei grafikk en stund (tilogmed 40-50 FPS) før det begynte å lagge. Satt ned grafikk enda mer, men fikk det samme problemet at det begynte å lagge etter en stund.

 

Min teori er at det er skjermkortet som blir alt for varmt. Bruker Nvidia monitor og etter bare et par minutter inne i spillet går temperaturen opp mot 80+ grader. Speedfan programmet sier at det bare er 2 vifter inne i spillet mens Nvidia monitor sier at det er 3 vifter.

 

CPU - 224 RMP

nForce - 196 RPM

Aux2 - 30539 RMP

 

Jeg finner ingen som helst måte å sette opp farten på nForce vifta (som jeg regner med er til skjermkortet). Jeg har tenkt til å bruke en laptop vifte etterhvert også som jeg regner med kommer til å senke temperaturen endel, men hadde jo håpet at pc`n skulle kunne kjøre noe spill uten alt for mye ekstern hjelp.

Lenke til kommentar

Jeg erfarer også tidvis lag i spill som TF2 hvor FPS'en går ned til 15-14 og ytelsen i spillet er svært lavere enn på min venns pc som har en veldig lavere specca PC med ati 2400skjermkort, 2gig ram og 1.7ghz prosessor.. Må da være noe galt her...

Lenke til kommentar
Nå er ikke Geforce 9650M GS noe kort som egner seg bra i høye oppløsninger, det yter i mellom 8600M GT og 8700M GT, så hvis dere spiller på maks oppløsning kan det være en ide å gå ned til f.eks 1280x800.

 

Nå er det snakk om 1360*768 i mitt tilfelle. Det er en oppløsning datamaskinen skal takle fint. Jeg har kjørt det HELT uten lag med 1920*1080 også, men så kommer den hyppige laggen. Og det er ikke bare i HL2 spill at dette skjer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Nå er ikke Geforce 9650M GS noe kort som egner seg bra i høye oppløsninger, det yter i mellom 8600M GT og 8700M GT, så hvis dere spiller på maks oppløsning kan det være en ide å gå ned til f.eks 1280x800.

 

Nå er det snakk om 1360*768 i mitt tilfelle. Det er en oppløsning datamaskinen skal takle fint. Jeg har kjørt det HELT uten lag med 1920*1080 også, men så kommer den hyppige laggen. Og det er ikke bare i HL2 spill at dette skjer.

 

Hvilken driver bruker du egentlig? Nvidia sliter ved varmeutvikling og lite effektive kort, men CSS burde løpe noenlunde greit. Sjekk driver og gi en tilbakemelding.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

hei, jeg har hatt d samme problemet med FPS lagg mesn jeg spiller css. jeg har også prøvd å skru ned oppløsningen på skjermen, men det hjelper ikke. jeg har levert den til erikonor der jeg kjøpte den, men de fant ingen feil. vet ikke hva jeg skal gjøre. det er 4g ram, intel@ core 2 duo processor med T9300(2,5 ghz) og skjermkorte er nvidia geforce 9650M GS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...