Gå til innhold

Lærlingplass istedefor skole?


tk394585

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er som nevnt fullt mulig :)

 

Jeg har nettopp fullført VG1 Medier- og Kommunikasjon, men vil over på IKT. IKT er som du sikkert vet VG2 - men da jeg er møkklei av skolen, har jeg fått meg lærlingplass i Ementor. Da 3 år istedenfor 2. Må ta noen av fagene, men regner med at det skal gå greit ettersom jeg styrer mitt eget tempo!

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Dette er som nevnt fullt mulig :)

 

Jeg har nettopp fullført VG1 Medier- og Kommunikasjon, men vil over på IKT. IKT er som du sikkert vet VG2 - men da jeg er møkklei av skolen, har jeg fått meg lærlingplass i Ementor. Da 3 år istedenfor 2. Må ta noen av fagene, men regner med at det skal gå greit ettersom jeg styrer mitt eget tempo!

 

Lykke til ;)

Hei. Selv har jeg fullført Vg2, men har en kompis som sliter litt på skolebenken. Han tenkte han skulle prøve å skaffe seg en lærlingperiode over 4 år, men lurer på hvordan lønnen blir da. Du som da skal ta 3 år, hvordan får du betalt for det "ekstra" året? - evt, hvordan lønnen blir over 4 år? :)

 

Mvh

Endret av Julelys
Lenke til kommentar

Jeg er anleggsgartnerlærling. Læretiden min er 3 år (har gått allmenn og tatt vk1 anleggsgartnereskamen som privatist). Jeg begynte på 101 kr i timen og stiger hvert år. I tillegg vil jeg stige når jeg blir 21. Husker ikke hvorfor, men er noen andre regler for lærlinger over 21 og greier.

 

Hvor mye jeg stiger vet jeg ikke. Har akkurat jobbet i ett år, så jeg får se på neste lønnsslip.

 

 

 

Når det er sagt så tror jeg egentlig du må høre med opplæringskontoret/bedriften angående lærlinglønn. Virker som den varierer veldig.

Lenke til kommentar
Jeg er anleggsgartnerlærling. Læretiden min er 3 år (har gått allmenn og tatt vk1 anleggsgartnereskamen som privatist). Jeg begynte på 101 kr i timen og stiger hvert år. I tillegg vil jeg stige når jeg blir 21. Husker ikke hvorfor, men er noen andre regler for lærlinger over 21 og greier.

 

Hvor mye jeg stiger vet jeg ikke. Har akkurat jobbet i ett år, så jeg får se på neste lønnsslip.

 

 

 

Når det er sagt så tror jeg egentlig du må høre med opplæringskontoret/bedriften angående lærlinglønn. Virker som den varierer veldig.

Ja, det kan man si. 101 Kr er ikke dårlig i start da.. Starta selv på 65.. Men stiger som alle fram til jeg er fagarbeider, og selvfølelig da også :)

 

Edit: Leste en gang til og så at du skrev at du steg hver år. Er det normalt med 3-4 års lærlingtid?, siden man ellers stiger hvert halvår?

Endret av Julelys
Lenke til kommentar
Jeg er anleggsgartnerlærling. Læretiden min er 3 år (har gått allmenn og tatt vk1 anleggsgartnereskamen som privatist). Jeg begynte på 101 kr i timen og stiger hvert år. I tillegg vil jeg stige når jeg blir 21. Husker ikke hvorfor, men er noen andre regler for lærlinger over 21 og greier.

 

Hvor mye jeg stiger vet jeg ikke. Har akkurat jobbet i ett år, så jeg får se på neste lønnsslip.

 

 

 

Når det er sagt så tror jeg egentlig du må høre med opplæringskontoret/bedriften angående lærlinglønn. Virker som den varierer veldig.

Ja, det kan man si. 101 Kr er ikke dårlig i start da.. Starta selv på 65.. Men stiger som alle fram til jeg er fagarbeider, og selvfølelig da også :)

 

Edit: Leste en gang til og så at du skrev at du steg hver år. Er det normalt med 3-4 års lærlingtid?, siden man ellers stiger hvert halvår?

 

Man får en del mer lønn når man er over 18, enn når man er under. Så det er der det ligger at "Arbakadarbra" begynte såpass høyt.

 

Jeg er usikker på hva jeg får, men det er vel rundt 50 lappen - hvor de fleste under 18 begynner :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...