Gå til innhold

Ny 22" skjerm til kontor/film/surfing/noe bilderedigering


Anbefalte innlegg

Må ha en ny skjerm nå og skal gå for 22" tenkte jeg.

skjermen vil ikke brukes til spilling, men vil nok se endel filmer på den.

Hovedsaklig vil jeg benytte skjermen til kontorbruk men vil også foreta bilderedigering. Er jo kun hobbyfotograf så jeg prioriterer ikke den biten svært høyt. Orker ikke legge ned 4-5 laken feks for en view sonic el.

 

Ser for meg en grei skjerm til en pris mellom 1500 og 2700. Tips?

 

Eller skulle jeg tatt den litt lenger å gått for 24" for bedre oppløsning? Gir jo større arbidsflate og kan jo kanskje være verdt noen kroner mer? Innspill?

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg sitter og vurderer ny skjerm og, og har sett meg ut Lenovo L220x som er 22" stor, men har 24" oppløsning. Denne skjermen skal visst bruke et panel (S-PVA) som er bedre enn de man finner i de aller billigste (TN) 22" også. Neste hopp blir da en 24", men 24" med noe annet en TN er veldig dyrt. Nå skal jeg ikke svartmale skjermer med TN-paneler helt, da disse også kan virker utmerket, særlig i spill.

 

Jeg vil også nevne at Lenovoen har mange fysiske innstillingsmuligheter, samt piviotfunskjon, og det kan jo være kjekt, slik at man opprettholder god arbeidsstilling.

Lenke til kommentar
Hei, jeg sitter og vurderer ny skjerm og, og har sett meg ut Lenovo L220x som er 22" stor, men har 24" oppløsning. Denne skjermen skal visst bruke et panel (S-PVA) som er bedre enn de man finner i de aller billigste (TN) 22" også. Neste hopp blir da en 24", men 24" med noe annet en TN er veldig dyrt. Nå skal jeg ikke svartmale skjermer med TN-paneler helt, da disse også kan virker utmerket, særlig i spill.

 

Jeg vil også nevne at Lenovoen har mange fysiske innstillingsmuligheter, samt piviotfunskjon, og det kan jo være kjekt, slik at man opprettholder god arbeidsstilling.

 

Pokker óg. Akkurat kommet hjem med en Acer P223 WAD som jeg betalte 2.800,- for. Den har selvsagt standard 22" oppløsning og eneste fordelen er HDMI og DVI. Var ikke engang klar over at det faktisk var 22" med WUXGA-oppløsning i en oppnåelig prisklasse. Lusen 500 lapp ekstra ville garantert vært verd hver eneste krone. Nei nå angrer jeg meg.

Skulle så gjerne hatt den ekstra skjermoppløsningen.

 

Hmm. Skikkelig dritt det her da. Stuck med den nye skjermen. :no:

Kunne få tilgodelapp siden jeg ikke hadde åpnet eksen men fikk ikke hevet kjøpet. Jaja så var det vel en lærepenge der da. IKKE kjøp ny HW FØR du har sjekket forumet :roll:

 

Da er det vel bare å koble opp Acer-skjermen og være happy.

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar
Oi, litt kjedelig da, men den Acerskjermen kan jo være en utmerket skjerm det da, uten at jeg har sett den eller Lenovoen "live".

 

Tja den er vel ikke mer en grei nok. Heldigvis ingen døde pixler el men ellers en fattig skjerm uten engang usb hub. Har ikke fått tid til å se film på skjermen grunnet diskkræsj. Tok bare en kjapp titt på en 700mb divx i ubuntu men der viste jeg jo alt svaret. Joda det var ganske dårlig bilde men tror nok det skyldes ripping og linux heller enn skjermen. Synd jeg blåste penga på denne når jeg kunne hatt std 24" oppløsning i samme fysiske skjermstørrelse som jeg nå har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...