Gå til innhold

Hvordan virker GPS'en til Sony Ericsson C702?


Inocybe

Anbefalte innlegg

Jeg har allerede bestilt en telefon, men begynner å angre litt etter at andre har sagt at C702 ikke er som andre GPS'er (som Garmin etc.).

 

Har noen spørsmål:

 

Ved bruk av Google Maps:

1. Stemmer det at man må laste ned kart fra internett kontinuerlig (at kart ikke er installert på telefonen)?

2. Vil kartet bevege seg i forhold til posisjonen man er, eller vil kartet være statisk og en markør viser posisjonen? Hvis man må laste ned kart, er sistnevnte sikkert fordelaktig da det krever mye mindre nedlasting.

 

Ved bruk av Wayfinder:

3. Er telefonen installert med kart over Skandinavia?

4. Hvor bra er støtten for veinavn etc.?

 

Kostnader:

5. Hvis man må laste ned mye data, hvor mye koster det? Kan dere gi noen eksempler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Inocybe!

Jeg kjøpte C702 i går, og har prøvd GPSen litt.

Jeg har ingen penger på kortet, så jeg har ikke fått testet noe online. Dermed heller ikke Google Maps. Men det er ingen slike kart installert fra før av, hvertfall.

 

3: Det ligger noen Wayfinder-filer på telefonen, men de er nok for små til å være kart, så man må laste ned.

 

4: har ikke prøvd.

 

5: Det er alt etter hvilken leverandør du har. Står på deres nettsider.

 

+++

C702 har et program som kalles Treningsassistent. Der kan man måle ruter, hastigheter, distanser, energiforbruk, o.s.v. med bruk av GPS-mottakeren. I ettertid kan man se hvor langt man har gått/jogget/kjørt tilsammen, og se en pil bevege seg langs ruten, som et slags opptak.

 

Da jeg brukte dette, målte det ikke noe gjennom tuneller, men når jeg kom ut av de, vistes rett distanse, og som èn rett strekning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Wayfinder har en ting som gjør den uaktuell for meg. Selv om den støtter en rekke telefoner, kan kart ikke lagres på minnekort/telefon dersom ikke operativsystemet er Symbian S60, UIQ eller Windows Mobile. Dermed kan man glemme å lagre på en "vanlig" Sony Ericsson-mobil. Det betyr igjen at kartene må lastes ned underveis, og det koster penger! Et mye rimeligere alternativ er å kun laste ned navigasjon (veivising) uten kart, men det blir vel ikke helt det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...