Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Importert Subaru Legacy 2.5 1998 mod


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

 

Lurer på en slik bil som nevnt i emnet. Men lurer på om det er noe spes å se etter på subaru som er importert, i forhold til andre biler. 2.5 literen er feks ikke så utbredt her til lands, så derfor ante det meg at denne bilen kunne være importert. Men ellers er det vel greie biler? Km stand er vel ikke så lett å jukse med heller når det er kjørecomputer? Og så lenge bilen ser og virker bra, er det kanskje ikke så skummelt å kjøpe?

 

Er det noen som har noen tips? Haster

 

Mvh

AB

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kobler man ut speedometer(føler på kassa) går motoren i nød med en gang. Du får ikke dratt motoren over 4000 0/min. Bare så du veit det er mulig..

 

Sjekk for rust og oljelekasjer. Hør etter ulyder fra motor.

Skrevet

Så man kan gjøre det ja. Er ikke sikker på når bilen er importert, men han som har bilen nå har hatt den i 3 år sier han. Ifølge han så er det ikke noe feil med bilen, skiftet diverse slitedeler siste året, + olje på motor og girkasse.

 

Jeg vet ikke hvorfor disse 2.5 motorene er sjeldne i norge. Tror de er det iallefall. Ser stort sett bare 2.0 og 2.2 liters legacyer, og kun Outback som har 2.5 etter det jeg finner ut.. Altså her i norge. Mens i utlandet har de fleste legacy og forester 2.5 motoren. er det pga avgifter den ikke er i norge skal tro? Ville jo tro en 2.5 var bedre alternativ på en så pass tung bil.

 

Har ikke sett bilen live enda, men den ser iallefall bra ut på bilder, men det gjør vel de fleste biler hehe... Men likevel, virker som en seriøs type

Skrevet

De beste svindlerne er de som er flinkest til å snakke for seg og vinne tillit. Bare nevner det, uten relevans for øvrig.

 

Billigste 2,0 startet på 287 000 kr og billigste 2,5 startet på 399 000 kr i 1998 (skatteetaten.no). Man skal ha veldig stort behov for 35 ekstra hk for å spytt i så mye ekstra penger.

Skrevet

Den var så dyr i 98 ja, hvor fant du dette på skatteetaten da? Dersom jeg tolket det rett?

 

Men ser at bruktprisene på 2.5 er omtrent samme som 2.0, så da er det vel like greitt å gå for en 2.5. Men virker som de er sjeldne i norge, og det har vel sammenheng med at de var 113000 kr dyrere kanskje i sin tid :)

 

Men tilbake til start, er vel ikke den store faren å kjøpe noe som er importert lenger kanskje? var jo et hysteri en stund med at man skulle unngå dette, men nå virker det nå som det ikke er noe stort tema lenger. Jeg vet ikke, må vel uansett få med meg noen som kan bil for å kikke på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...