Gå til innhold

Nybegynner landeveissykkel kjøp


Ajeje

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å kjøpe meg en landeveissykkel. Men det har seg jo sånn at jeg har et rimelig stramt budsjett. Budsjettet går opp til 5000kr. Hvis jeg kjøper billig så kan jeg jo være så heldig å gjøre et kupp, men jeg kan jo også kjøpe katta i sekken. Så det jeg vil ha hjelp til er å gjøre et kupp innenfor landeveissykkel.

 

Får håpe noen har sykler å anbefale. gjerne gi historier om egne erfaringer (bomkjøp osv)

 

 

 

mvh André

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som kan være en fordel er å kjøpe fjordåres model. Disse blir ofte satt ned endel prosenter, og du kan få mye for pengene. Det er heller ikke ofte det er noen merkbar forskjell mellom, ny og fjordåres. Dra til en proff sykkelbutikk og spør om hjelp. Ungå G-Sport, Intersport osv, disse butikkene har ofte lite utvalg og har ofte ikke mye kunnskap om landeveisykler.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Det blir litt vanskelig å unngå disse kjedebutikkene. Etter som at jeg bor i Nordland så har man ikke så mange å gå til. Her på Sortland har vi Sport1, G-Sport, Stadion Sport og Intersport.

 

Men hvilke merker bør jeg se etter?

Lenke til kommentar

Evt. Kan du gå på www.syklingensverden.no på bruktmarkedet der. Mange sykler som er fint brukt, og tilsvarende ditt budsjett. Og så kan du også gå på www.sykkelplassen.no Mange sykler der også. (Så har du selvfølgelig også www.Finn.no )

 

Lykke til med kjøpet av ny sykkel!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Heisann. Har selv netopp kjøpt meg landeveissykkel. Kjøpte den hos FullRulle på Kalbakken. Om du bor i Oslo området kan du selv prøve de og skreddersy sykkelen slik du vil ha den.

http://www.fullrulle.com/by-landevei-head-icon-pro.php er sykkelen jeg gikk for.

Synes den var god å sykle på og lite kraft-tap ettersom den er fullstivet gaffel.

ShimanoDeore 24 gir.

Mye for pengene hos FullRulle.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hei!

Har funnet en sykkel som har vekket interesse. 3 år gammel Cannondale Caad 5 for en pris på 5000kr.

 

 

http://www.vol.no/rubrikk/index.asp?ID=101778

 

 

Kan denne anbefales?

Noen som har erfaring fra tidligere med denne typen sykkel?

 

Kan nevne at det er en eldre Team(Saeco) sykkel, noe som tyder på at den iallefall ikke er direkte dårlig!?

 

Men jeg skulle likt å visst hvilke komponenter som satt på rammen++

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...