Gå til innhold

Ny med vannkjøling!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt å kjøpe nytt kabinett, hovedkort, cpu og vannkjøling.

Jeg er helt ny med vannkjøling, så jeg vet ikke helt hva jeg trenger av deler.

Så langt jeg har forstått, så trenger jeg en radiator + vifte, slanger, tank, cpu blokk og gpu blokk.

Jeg har ikke tenkt å bruke så veldig mye penger på det og trenger litt hjelp med å finne deler som passer sammen.

Det jeg har tenkt å kjøle med vann er:

*CPU (Blir nok en eller annen intel med sockel 775)

*GPU (8800GT med 512 MB minne)

*minne (2x 1GB g.skill 6400 DDR2 ram)

 

Kan noen være så snill å gi forslag på alle deler jeg trenger og hvor jeg får tak i de?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke bry deg for å kjøle minne med vann,hjelper ikke så mye.

du trenger en radiator, pumpe og blokker til de aktuelle komponentene. de fleste bruker også en tank for å fylle, men du kan bruke f.eks. danger den fillport.

jeg kan anbefale Swiftec apogee til CPU og MCW60 for GPU, hvis du ikke vil ha fullcover block på skjermkortet da... en 2x120 radiator brude greie å kjøle ned det greit. ang kabinett så er det fint å ha noe litt stort, men ikke nødvendig, du får se litt selv hvor du kan eventuelt kutte et hull til å sette radiatoren inni eller andre løsninger :)

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å bruke tid på å lese stickies og poster på dette forumet og på Xtreme Systems. Det er masse nyttig informasjon der, bl.a. rundt valg av deler, nettbutikker og teori. Mitt inntrykk er at hvis du skal vannkjøle burde du planlegge og gjøre det skikkelig, ellers kan du fort ende opp med en løsning du ikke er fornøyd med pga støy, dårlige temperaturer, lite overklokkingspotensial, deler som ikke passer i kabinettet o.l. Støy, ytelse og pris henger sammen, og å bruke litt tid på å finne en balanse som er ideell for deg burde du bruke litt tid på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...