Gå til innhold

Låse opp nokia N80, tele 2 låst


Anbefalte innlegg

Ingen som har en kode jeg kan bruke ?

 

Har samme problem som denne karen http://forum.unlock.no/index.php?showtopic...p;mode=threaded

 

Telefonen er ikke lengre låst til tele 2 men mitt simkort fra telenor fungerer ikke og koden jeg fikk av tele 2 fungerer heller ikke. De skulle kontakte en avdeling og se om de fant en ny kode til meg, men har ikke hørt noe mere fra de.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som har en kode jeg kan bruke ?

 

Har samme problem som denne karen http://forum.unlock.no/index.php?showtopic...p;mode=threaded

 

Telefonen er ikke lengre låst til tele 2 men mitt simkort fra telenor fungerer ikke og koden jeg fikk av tele 2 fungerer heller ikke. De skulle kontakte en avdeling og se om de fant en ny kode til meg, men har ikke hørt noe mere fra de.

 

Denne tråden tror jeg vil lukkes grunnet at unlock av mobiltelefoner er tyveri, å tyveri er en kriminalitet.

Lenke til kommentar
Denne tråden tror jeg vil lukkes grunnet at unlock av mobiltelefoner er tyveri, å tyveri er en kriminalitet.

Haha, det var jo dagens konklusjon :D

 

cola98: Med samme problem - mener du at du også fikk meldingen "Ikke tillatt" når du forsøkte å taste inn koden? Eller fikk du bare "Kode feil"? Om du fikk "Ikke tillatt" har du forsøkt for mange ganger, og Tele2 kan ikke hjelpe deg med noen kode. Den må låses opp via serviceutstyr.

Lenke til kommentar

ticsyboy: Er ikke noe ulovlig med og låse opp en telefon som ikke lengre har bindingstid hos tele 2, da hadd jeg ikke ringt og spurt de om koden :p

 

Lurifaksen: Jeg fikk kode feil, rinte tele 2 og de skulle prate med en annen avdelig for og se om de kunne komme med en ny kode til meg.

 

Edit: Tiden man må være medlem hos tele 2 har gått ut, så det skall være fult mulig og låse opp telefonen på en lovlig måte men saken er at unlock koden jeg fikk ikke fungerer :p

Endret av cola98
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Denne tråden tror jeg vil lukkes grunnet at unlock av mobiltelefoner er tyveri, å tyveri er en kriminalitet.

Hehe. Og hvor har du den konklusjonen fra? Myndighetene har jo selv sagt at å låse opp mobiltelefoner ikke er ulovlig. Dette skjedde da en av operatørene lanserte en kampansje hvor de tilbydde å låse opp telefonene låst av andre operatører for dem som ønsket å bli kunder hos dem.

Konklusjonen var at det var i en gråsone når det gjaldt foretningsskikk mellom bedrifter, men ikke ulovlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...