oollee Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Hei... Har Netcom youngtalk, og kjøpte meg nettopp en ny tlf. SE W910i, mistet den i bakken og skjerm gikk til hel****! Dette var ca. 2 måneder etter kjøpet... vill nå kjøpe meg en ny tlf. med netcom young talk, men de i netcom mener at jeg må betale 1000kr for å kjøpe meg fri fra abb. først. er dette riktig? må jeg først betale 1000kr, for å kjøpe fri en ødelagt tlf, for så å betale 1500 for den nye tlf jeg har tenkt til å kjøpe?? :S
Loko Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Det er korrekt det dem sier. Telefonen du ødela regner jeg ble kjøpt til en redusert pris pga at du valgte å binde abonementet ditt opp i 12. månder. Du er da altså bundet til det abonomentet i 12 månder og må betale deg ut hvis du skal få lov til å binde deg opp i nye 12 månder for å få en redusert pris. Sjekk prisen på hva den nye telefonen koster uten å binde abonementet ditt opp på nytt. Så blir det et regnestykke for deg om hva som blir billigst. Kjøpe ny telefon til full pris, eller kjøpe deg fri for bindingen og kjøpe den til en redusert pris.
HaraldCL Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Med mindre NetCom gir IMEI subsidie på telefonen du skal kjøpe, vil det svare seg å kjøpe den uten abonnement. YoungTalk gir bare 910 kroner i reduksjon i pris dersom det ikke er det, og 910<1000.
Geirern Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Ellers så kan du gå ut av bindingen, skaffe deg smarttalk, og kjøpe telefonen uten binding. Rimeligste løsningen. YoungTalk har latterlige 1,49,- pr min.
Merken Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 Med mindre NetCom gir IMEI subsidie på telefonen du skal kjøpe, vil det svare seg å kjøpe den uten abonnement. YoungTalk gir bare 910 kroner i reduksjon i pris dersom det ikke er det, og 910<1000. Hvor har du 910 fra? Omtrent alle YT telefoner er subsidiert med 800
Merken Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 Youngtalk gir kun 600 kr i provisjon Pluss moms Dvs at det blir 750 inkl mva, men de fleste butikker runder da til nærmeste x99,- / x90,-
HaraldCL Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 Vet ikke hva som skjedde. Er god sjangs for at jeg var litt trøtt i går formiddag, for jeg får ikke 910 til å stemme med noe som helst. Er ikke provisjonen 650 med YT da? Er litt forvirret for tiden - både netcom og telenor har valgt å dumpe provisjonene med i alle fall en hundrelapp på alle abonnementene, og nå har jeg ingen oversikt i hodet lengre.
Fredrik Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå