Gå til innhold

Spørsmål om Trenerkurs.


Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer litt på hvordan de ulike trenerkursene er oppbygd..

 

Jeg har akkurat meldt meg på Trenerkurs I.. Men jeg trodde de ulike kursene het a, b og c?.. Og hva kommer etter kurs I? Trenerkurs II? Er det mange slike? og er det en grense over hvor høyt i divisjonene du kan trene med de ulike kursene/utdanningen?

 

Vært sinnsykt bra om du kunne svart meg litt på dette! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes trenerkurs fra I-IV og dette er det samme som a, b og c bare at de har fått nye navn. Du tar trenerkurs I så kan du ta kurs II etter et års praksis og anbefaling av lederne dine fra kurs I. Kurs III styres av NFF og cirka 16-20 tar dette i året tilslutt har man IV som organiseres cirka hvert 2-4 år.

 

I usikker på hvor høyt du kan trene.

II kan trene alle mannslag opp til 2. divisjon og kvinne til første divisjon

III alle mulige lag i Norge

IV Nødvendig for noen lag i Europa

 

Dette er da bare et system Norge bruker, i Europa har man B-lisens, A-lisens og proff-lisens, men du må har flere delkurs enn bare kurs I for å få B-lisens.

Lenke til kommentar

Har selv tatt trener I, er usikker på aldersgrense, men det var en 14 åring på mitt kurs. Trener I er delt opp i 4 bolker som hver varer to uker. Du er der to ganger i uken, og hver gang er 3-4 timer. Hver økt er delt i to med en teoretisk del og en praktisk del. Delt omtrent 50/50 av økten. Teoretiske delen snakker man litt og diskuterer litt. Den praktiske delen leder man en kort treningsøkt og får tilbake melding.

Endret av alinor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...