dasshovud Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 http://youtube.com/watch?v=1xQmWPAcaKU&feature=related 1. Han her gjør det med en liten DVD-spiller. Men det er vel like enkelt å få det opp på laptopen med en gang? (Hva programvare trengs til slikt? 2. Hva kabel brukes? 3. Er eos 350D, 400D eller 450D kompitable med dette? Tusen takk.
AKIRAx77 Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Argumentet hans var vel at en bærbar DVD spiller er letter og enklere å ha med å gjøre enn en laptop som veier mer, forankrer kamera osv. Det ser ut som om han bruker en s-video kabel. Så du må se om kamera ditt støtter det. Mitt Nikon D70 har det, mem jeg har aldri brukt den. Grunnen til at det funker slik er jo at DVD spilleren har analog video inn (for å kunne spille av DVDer fra eksterne spillere). Så du må ha en laptop med analog s-video inn. Det er ikke alle som har. Som regel bruker man laptop for å sende video ut, ikke ta imot. Det finnes software som gjør dette her med en firewire kabel til kamera. Om ditt kamera støtter dette vet jeg ikke. Men for å sammenfatte. Han vet han kunne bruke software og firewire og en PC, men han mener det er enklere og lettere og kanskje raskere å bruke s-video kabel og en liten skjerm. Så det du ber om er litt den dyre løsningen som han vil unngå. AKIRA
lars91 Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 (endret) Heisann! Dette her er faktisk ganske enkelt med alle EOS digital kameraene. Det eneste du trenger er faktisk pakka du kjøpte med EOS kameraet. Her følger alt med (programvare og kabler). Du bruker den vanlige USB kabelen mellom kameraet og pc (tror du kan bruke Mac å). Det du gjør: 1. Installere EOS utilities og alle de andre programmene (lurt å ha med Digital Photo Professional da du får opp bildene med en gang her). 2. Koble til kameraet til pcn med USB kabelen og starte opp EOS utilities. I EOS utilities går du da på instillingene og setter på remote shooting prefrences (eller noe sånt). Her setter du i hvertfall at bildene du tar skal lagres på pcn. Så kan du velge et eveuntuelt program som bildene skal vises i når de er overeført. 3. Det var egentlig det så nå er det bare å begynne å ta bilder. Håper du fikk med deg det jeg skrev her Bare å spørre hvis det er noe mer Endret 15. juni 2008 av lars91
NeiTakk Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Heisann!Dette her er faktisk ganske enkelt med alle EOS digital kameraene. Det eneste du trenger er faktisk pakka du kjøpte med EOS kameraet. Her følger alt med (programvare og kabler). Du bruker den vanlige USB kabelen mellom kameraet og pc (tror du kan bruke Mac å). Det du gjør: 1. Installere EOS utilities og alle de andre programmene (lurt å ha med Digital Photo Professional da du får opp bildene med en gang her). 2. Koble til kameraet til pcn med USB kabelen og starte opp EOS utilities. I EOS utilities går du da på instillingene og setter på remote shooting prefrences (eller noe sånt). Her setter du i hvertfall at bildene du tar skal lagres på pcn. Så kan du velge et eveuntuelt program som bildene skal vises i når de er overeført. 3. Det var egentlig det så nå er det bare å begynne å ta bilder. Håper du fikk med deg det jeg skrev her Bare å spørre hvis det er noe mer Prøvde dette med Canon EOS 40D og det fungerte glimrende. Men får bare opp bildene som tumbnails i Digital Photo Professional. Er det noen mulighet å få opp stort bilde med en gang?
erlingba Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Prøvde dette med Canon EOS 40D og det fungerte glimrende.Men får bare opp bildene som tumbnails i Digital Photo Professional. Er det noen mulighet å få opp stort bilde med en gang? Om du bruker liveview får du vel et stort bilde av det du fotograferer?
ZoDz Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 (endret) Heisann!Dette her er faktisk ganske enkelt med alle EOS digital kameraene. Det eneste du trenger er faktisk pakka du kjøpte med EOS kameraet. Her følger alt med (programvare og kabler). Du bruker den vanlige USB kabelen mellom kameraet og pc (tror du kan bruke Mac å). Det du gjør: 1. Installere EOS utilities og alle de andre programmene (lurt å ha med Digital Photo Professional da du får opp bildene med en gang her). 2. Koble til kameraet til pcn med USB kabelen og starte opp EOS utilities. I EOS utilities går du da på instillingene og setter på remote shooting prefrences (eller noe sånt). Her setter du i hvertfall at bildene du tar skal lagres på pcn. Så kan du velge et eveuntuelt program som bildene skal vises i når de er overeført. 3. Det var egentlig det så nå er det bare å begynne å ta bilder. Håper du fikk med deg det jeg skrev her Bare å spørre hvis det er noe mer Det proffe studio fotografer gjør når de tar bilder av modeller? Endret 15. juni 2008 av Zettec
NeiTakk Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Prøvde dette med Canon EOS 40D og det fungerte glimrende.Men får bare opp bildene som tumbnails i Digital Photo Professional. Er det noen mulighet å få opp stort bilde med en gang? Om du bruker liveview får du vel et stort bilde av det du fotograferer? Ikke stort bilde på kamera men på pc skjermen.
dasshovud Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Skrevet 15. juni 2008 Jeg finner ikke ut om kameraet har s-video som du nevner.. Vet noen om 350D/400D/450D har det? Takk
finfyr Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Jeg finner ikke ut om kameraet har s-video som du nevner.. Vet noen om 350D/400D/450D har det? Takk Du har vel kabelen som fulgte med kamera? Så da trenger du ikke s-video.... slik jeg har forstått dette. Jeg har ikke prøvd selv enda, skal vente til studiosettet er i hus først.
lars91 Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Det er TV utgang på den tresifferede serien fra canon, men det er IKKE s-video. Et raskt søk på google: http://images.google.com/images?client=ope...sa=N&tab=wi og du ser at det ikke er s-video som er på denne serien. Den metoden som jeg viste til i sted er den mest elementære metoden du kan bruke. Hva slags metode "proffene" bruker varierer veldig siden du finner mange andre programmer der ute som gjør akkurat samme nytten. Til Lenari. Hvis jeg forstod deg rett så skulle du ha bildet til å poppe opp stort med en gang? Skal ta å se på det nå så kommer jeg tilbake om jeg finner ut en enkel måte å gjøre det på. Hvis ikke er det i hvertfall å trykke enter på thumbnailen.
dasshovud Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Skrevet 16. juni 2008 Det er TV utgang på den tresifferede serien fra canon, men det er IKKE s-video. Et raskt søk på google: http://images.google.com/images?client=ope...sa=N&tab=wiog du ser at det ikke er s-video som er på denne serien. Den metoden som jeg viste til i sted er den mest elementære metoden du kan bruke. Hva slags metode "proffene" bruker varierer veldig siden du finner mange andre programmer der ute som gjør akkurat samme nytten. Til Lenari. Hvis jeg forstod deg rett så skulle du ha bildet til å poppe opp stort med en gang? Skal ta å se på det nå så kommer jeg tilbake om jeg finner ut en enkel måte å gjøre det på. Hvis ikke er det i hvertfall å trykke enter på thumbnailen. Er det mulig å få bildet opp på en TV-skjerm via annen kabel? Eller må en da gjennom en laptop med TV-kabel?
ZoDz Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Ja, plugg kablen inn akkurat som du kobler opp en xbox, dvs, gul i gul så kommer bidlet opp når du har på riktig kanal og har trykket på kameraet.
dasshovud Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Skrevet 16. juni 2008 Ja, plugg kablen inn akkurat som du kobler opp en xbox, dvs, gul i gul så kommer bidlet opp når du har på riktig kanal og har trykket på kameraet. Hmm, tøft. Kan jo bare bruke en stor TV da. Ville jo vært flott i et studio..
ZoDz Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Ja, plugg kablen inn akkurat som du kobler opp en xbox, dvs, gul i gul så kommer bidlet opp når du har på riktig kanal og har trykket på kameraet. Hmm, tøft. Kan jo bare bruke en stor TV da. Ville jo vært flott i et studio.. Nei, er veldig dårlig oppløsning på en tv skjerm. Det finnes jopc skjermer som er 32 tm men de koster skjorta.
lars91 Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Det du da må gjøre hvis du skal bruke en TV skjerm er som sagt å koble til med kabelen som følger med i kitet. Du er også nødt til å gå å "vise" bildene på kameraet. Du får ikke vist det siste bildet på skjermen mens du tar bilder for å si det sånn. Eventuelt hvis du har et kamera med live view funksjon tror jeg du kan bruke tv skjermen til å vise dette bildet, men det er jeg ikke sikker på.
Kjetil-H Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Selv om videoutgangen på Canonkameraene ender i en komposittplugg, er det ikke vanskeligere enn at en finner en portabel dvd-spiller med kompositt video-in. Regner med du kan mate liveview gjennom denne tilkoblingen også, men skal ikke påstå noe som helst. Hvis du bruker skjermen for å vise kunden resultatet direkte, vil ikke oppløsningen være kritisk, og en TV vil duge. Hvis du skal sjekke kritisk fokus er forstørrelsesfunksjonen på kameraet fortsatt tilgjengelig her, som på LCD-skjermen (som gjerne har mindre oppløsning enn tv-en), men hvis eksponering/tonalitet/fargestyring skal bedømmes, vil en kalibrert skjerm være nødvendig. I videoen nevnes det at DVD-skjermen gir en raskt og enkel forhåndsvisning som du kontrollerer gjennom knappene på kameraet du allerede har i hendene. Denne løsningen har da sine fordeler, mens å skyte med fast USB- eller Firewire-tilkobling til laptop har andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå