Gå til innhold

Talkmore problemer til iPhone!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg kjøpte meg en IPhone 16gB i USA som var locked, siden det var billig. Senere har jeg klart å unlocket iPhonen, men likevel vil ikke SIM-kortet mitt funke. Det vil si at jeg kan ikke ringe eller sende meldinger, men likevel bruke den som en vanlig iPod. SIM-kortet mitt hadde jeg til min Nokia 5300 som jeg hadde før IPhone. Har prøvd andre sine SIM-kort på iPhonen min, og de funker.

Noen som vet hva jeg skal gjøre? Må jeg eventuelt få meg et nytt abonnement, og hva kan anbefales?

Mvh Andreas :love:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan unlocket du telefonen? Brukte du ZiPhone? Hvis ja, trykket du "Gjør alt"? For det virksom du at du kun har låst opp telefonen, men ikke SIM-lock'en.

Skrevet
Hvordan unlocket du telefonen? Brukte du ZiPhone? Hvis ja, trykket du "Gjør alt"? For det virksom du at du kun har låst opp telefonen, men ikke SIM-lock'en.

Ja, jeg gjorde alt. Men første gangen tok jeg å brukte den engelske versjonen av ZipPhone, fordi det er den eneste versjonen til mac. Men har også gjort det på den norske versjonen. ;)

Har du prøvd å fjerne PIN-koden med en annen telefon og deretter bruke det i iPhonenen?

Nei, men hvordan gjør man det da? :)

Skrevet

Sitt SIM-kortet inn i en annen telefon. Gå inn på innstillinger, og deaktiver PIN-koden. Skal ikke være så vanskelig å finne det. Det ligger vel under "Sikkerhet" eller noe.

Når dette er gjort, sett SIM-Kortet inn i iPhonen igjen, og slå den på.

Og forresten. Når du slår på iPhonen, så står det "telefon låst", så kan du trykke "lås opp", og der taster du inn PIN-koden.

Dukker dette opp hos deg eller?

Skrevet
Sitt SIM-kortet inn i en annen telefon. Gå inn på innstillinger, og deaktiver PIN-koden. Skal ikke være så vanskelig å finne det. Det ligger vel under "Sikkerhet" eller noe.

Når dette er gjort, sett SIM-Kortet inn i iPhonen igjen, og slå den på.

Og forresten. Når du slår på iPhonen, så står det "telefon låst", så kan du trykke "lås opp", og der taster du inn PIN-koden.

Dukker dette opp hos deg eller?

Det kom ikke opp at "telefon låst". Så det var egentlig ingen forandringer ;s

Skrevet

Har du "Installer" på iPhonen? Hva ja, installer "anySIM".

Har du 1.1.3, så last ned "anySIM 1.1.3", har du 1.1.4, så laster du ned "anySIM 1.1.4" osv.. :)

• 2 uker senere...
Skrevet
Du må beskrive problemet bedre... Hva står det oppe i venstre hjørne?

Helt oppe til venstre er det bare "..." Men tror kanskje jeg vet det nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...