Gå til innhold

Tollbehandling - ufortollet gods


Anbefalte innlegg

Har hentet ut en bitte liten pakke på postkontoret, verdi ca 230 kr. Bestillt fra utlandet. Etter at den er åpnet ser jeg at posten har klistret en liten lappe på den hvor det står ett eller annet om ufortollet gods og at den må ligge uåpnet inntil den er fortollet. Skjer det noe i det hele tatt om jeg gir blanke i det hele, eller får jeg en påminnelse fra ett eller annet uvesen (tollen). Hvordan er samarbeidet mellom tolluvesenet og posten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne pakken har ikke gått igjenom såkalt postfortolling. Pakken har kommet til norge med en annen speditør(?) de fortoller, og har vidresender pakken til deg. De vil og sende deg en giro med beløpet du skal betale. Du vil nok få den i løpet av 14 dager.

Og joda, du kan åpne pakken... :wink:

Lenke til kommentar

Selvsagt har jeg åpnet den og tatt ibruk innholdet. Men tilfeldigvis så jeg at på baksiden av pakken var det lagt med et skriv om hvordan jeg skulle gå fram for å fortolle den. Enten la posten gjøre det, eller jeg kunne gjøre det selv ved å gå inn på tolluvesenets sider på internett og gjøre det. Men spørsmålet var altså, vil jeg høre noe mer om jeg ikke foretar meg noen ting? Betaler ingenting frivillig til staten om jeg kan unngå det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...