Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin slår seg av etter start


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et stort problem, i går skulle jeg bytte kabinett, alt gikk fint helt til jeg skulle slå den på.

Da jeg satt på strøm etter byttet startet maskinen helt fint, men etter 4-5 sek, slo den seg av, og ville ikke på igjen. Eneste måten å starte den på er å trekke ut strøm og putte den inn igjen, men det samme skjer.

 

Ærlig talt har jeg ingen anelse om hva som har skjedd, kan noe være deffekt, som hovedkort eller lignende?

 

Takk for svar.

Endret av PuterDude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering:

 

Problemet er heldigvis løst, var kabinettets av og på bryter som ikke funka. Bruker en plugg med to løse ledninger i enden som jeg bare tar mot hverandre. Da skrur den seg fint på. Får ta kontakt med netshop å se hva dem har å si. Takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
Prøv å snu pluggen fra av/på bryteren

Hva mener du?

Har samme problemet selv så kan trådstarter vere snill og presisere litt mer hva han har gjort? :)

 

Det som var problemet mitt var at kretsen ikke lukket seg pga. bryteren var deffekt, så derfor ingen strøm. så det jeg gjorde, var bare å trekke ut ledningen til av-og-påknappen

på PC-en, og erstattet den en ledning som ikke var isolert i begge ender, og puttet der hvor ledningen til av-og-påknappen egentlig skulle gå til hovedkortet.

 

Så nå bare tar jeg de ledningene inntil hverandre så kretsen lukkes utenom bryteren som er deffekt:)

 

Men det jeg så da jeg så nærmere på det var at kabinettet var ripet opp og brukt før meg. Så har sendt mail til netshop og forlanger et nytt kabinett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...