Gå til innhold

Passer denne viften på radiatoren?


Anbefalte innlegg

Hei! Lurer på om denne viften http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...amp;mcat=15s351 passer på denen radiatoren? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=B...amp;mcat=14s265

 

Tenkte og slenge inn denne radiatoren i bunn av mitt Kandalf LCS kabinett. Planen var da selvfølgelig og få lavere temp på cpu:) Burde vel hjelpe litt det? Loop blir da pumpe,black ice rad,cpu,360 radiator i front så til tank og pumpe...

Endret av Akando
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke se noen grunn til at den ikke skal passe, men hva skal du med enda en radiator når du allerede har en trippel? Hva slags vann/CPU-temp har du nå? En trippel radiator burde være mer enn nok til å kjøle en hvilken som helst CPU, hvis ikke er det noe som er galt et sted.

Lenke til kommentar

Ansver må du huske på at det er snakk om thermaltake produkter her.:)

 

Tror du kan tjene mer på å bruke en annen CPU blokk. Hvis du ikke alt gjør det.

Så passer viften på denne radiatoren. Men denne radiatorien er laget for kraftigere vifter for optimal varmeoverføring til luft.

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar

Jeg bruker en Apogee gt blokk. Har ca 44 grader på cpu. Q6600 på 3.ghz.. Synes det er litt i for høyt for vannkjøling! Jeg mistenker radiatoren for og være synderen... Evt så kan det være at blokka ikke passer optimalt på Maximus formula hk. Noen erfaringer med det?

 

Btw en vifte som du kan anbefale?

Lenke til kommentar

I stedet for å gjette, kan du ikke bare måle CPU-temp og vanntemp under full load? Da ser du lett hva som er feil. Mulig jeg overvurderer Thermaltake produkter, men å bruke tilsvarende en 480 radiator for å brukbar temp på en moderat overklokka CPU virker bare feil.

Lenke til kommentar
I stedet for å gjette, kan du ikke bare måle CPU-temp og vanntemp under full load? Da ser du lett hva som er feil. Mulig jeg overvurderer Thermaltake produkter, men å bruke tilsvarende en 480 radiator for å brukbar temp på en moderat overklokka CPU virker bare feil.

 

 

Jeg målte nå og når cpu la på 60grader lå vanntempen på 30grader... Hva kan være feilen da? Eller er det vanlig?:p Målt med et termometer fra Clas:)

Endret av Akando
Lenke til kommentar

Det er to størrelser som er interessante. Den ene er forskjellen mellom romtemperatur og vanntemperatur, som avhenger i hovedsak av radiator og viftene på den. Den andre er forskjellen mellom vanntemperatur og CPU-temperatur, og avhenger i hovedsak av CPU-blokka di.

 

Litt avhengig av romtemperatur er ikke 30 grader på vannet så ille i disse sommerdager. Opptil 5 grader høyere vanntemperatur enn romtemperatur regnes som veldig bra. Under 10 grader regnes som OK. Det eneste du kan oppnå ved å kjøpe en ekstra radiator er å senke vanntemperaturen. Du vil fortsatt ha ca 30'C forskjell mellom vann og CPU. Hvis du har 25'C i rommet så ville CPU'en din fortsatt målt ca 55'C selv om du klarte å få vannet ditt ned i romtemperatur (og det klarer du ikke). Med andre ord, hvis romtemperaturen lå over 20'C når du målte 30'C i vannet, så tror jeg det er lite å hente på en ekstra radiator.

 

Det virker som om det er mer å hente ved å se på CPU-blokka. Ihvertfall tror jeg det.

Lenke til kommentar

Har styret noe veldig med Apogee gt blokka på Maximus kortet. DVS med baugfil og div.. Så kan være det selvom jeg er rimelig sikker på at den ligger bra nå... Men under 60 grader på full load er ikke så ille med en Q6600 på 3ghz anyway^^ Radiatoren og mer slanger og anti kink coils er på vei anyway. En ekstra radiator er digg og ha til mitt neste kabinett da:)

Lenke til kommentar
Har styret noe veldig med Apogee gt blokka på Maximus kortet. DVS med baugfil og div.. Så kan være det selvom jeg er rimelig sikker på at den ligger bra nå... Men under 60 grader på full load er ikke så ille med en Q6600 på 3ghz anyway^^ Radiatoren og mer slanger og anti kink coils er på vei anyway. En ekstra radiator er digg og ha til mitt neste kabinett da:)

 

Jada, så lenge du får klokka så mye du vil og alt er stabilt og fint så er jo bare fryd og gammen. Radiator er kjekt å ha uansett, spesielt hvis du vil utvide loopen din etterhvert. Hvis du bestemmer deg for å sette inn radiatoren i loopen du har nå, så si gjerne ifra hvordan det går.

Lenke til kommentar

Skal sette inn radiatoren i helga pluss thermaltake flowmeteret mitt.Så da får du svar på hvordan det gikk i helga:) Ganske sikker på at det hjelper pent lite:P

 

Ble denne radiatoren http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...oducts_id=20982

 

Og dette flowmeteret siden jeg glemte og putte det i loopen forrige gang. Den er stor og klumpete men...

 

 

http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...oducts_id=22784

Endret av Akando
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...