Gå til innhold

Kjøpe stasjonær PC. Vurdering av handlekurv.


Anbefalte innlegg

Hei, har satt opp et forslag på priguide til en pc jeg har lyst å kjøpe og sette sammen.

Prisen skal ligge på rundt 12.000

Link til handlekurv

 

Jeg vil kalle dette et utkast, og vil gjerne ha forslag til endringer.

 

Skjerm:

Link

Denne skjermen fikk flere gode brukeranmeldelser. Er dette en god skjerm til spilling og se film? eller er det noen bedre i samme prisklassen?

 

Prosessor:

Link

Har satt opp en C2D E8500. Vet ikke helt om jeg bør gå for en dobbelt eller firekjerne.

ser at Q9450 havner i ca. samme prisklassen.

Hvilken prosessor kan jeg forvente best ytelse med? Dobbeltkjerne på 3,1GHz kontra firekjerne på 2,6GHz? Tenker da i forbindelse med spill og generelt.

 

Hovedkort:

Her var jeg veldig usikker på hva jeg skulle velge. Noen gode forslag?

 

Skjermkort:

Link

Satte opp et 9800GX2. Dette er vel kortet jeg bør gå for?

Leste at GTX 280 blir lansert senere denne måneden. Bør jeg vente noen uker og så heller kjøpe et sånt? Hvis det har et skikkelig ytelseshopp kan jeg vente litt.

eller vil det ta en stund før det blir tilgjengelig?

 

Minne:

Link

Dettte er vel et greit 4GB sett? Har tenkt å kjøre 64-bit Vista. Bør jeg legge i 500kr mere og gå for 8GB?

 

OS:

Tenker å installere 64-bit Vista.

 

Kabinett:

Link

Usikker på det kabinettet jeg satt opp. Vil ha et stilrent kabinett med god luftgjennomstrømning. Kom gjerne med forslag.

 

Strømforsyning:

Link

Er litt usikker på hvor kraftig strømforsyning jeg trenger med det oppsettet. Eneste kravet jeg setter er at den skal være stillegående og tåle en mulig skjermkortoppgradering om rundt 1-2 års tid.

 

Tastatur:

Link

Vil ha et enkelt og greit tastatur. Ikke trådløst. Skal være behagelig å skrive på og spille.

 

Mus:

Link

MX518 er vel et sikkert og godt valg?

 

harddisk:

Link

Vil ha en rask systemhardisk som ikke vil holde systemet tilbake.

 

Trådløst nettverkskort:

Link

Er denne i vel billigste laget? Laster ned en del, og vil kunne spille over internett, så trenger en med god og stabil ytelse.

 

DVD:

Link

Vil ha en som kan lese/brenne DVD-er med god hastighet. Blu-Ray/HD-DVD trenger jeg i grunn ikke støtte for.

 

Drivere:

Greit om alle komponentene har god støtte for 64-bit Vista, og kanskje senere Linux i dual-boot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde nå ha en skjerm som kjører 1600*1200

Ikke sikkert det er noe dyrere.

 

Strømforskyningen burde ha 1stk 8pin pci-e kontakt for nye skjermkort.

 

Om du skal kjøpe 9800gx2 eller vente på 280 blir opp til deg men husk at 280 kan koste et firesiffret nummer mer.

 

Skal du spille over nett er vel G15 et bra tastatur med lcd skjerm på hvor man kan se det man vil av info om pc eller spillet som hp , mana osv. Også mange knapper du kan programere selv.

 

Fra 4 GB ram til 8 gb ram kommer du ikke til å merke noe forskjell

i spill, bare om du har oppe alle vinduene som er mulig oppe med flere tunge programmer.

Lenke til kommentar

War:

For 22" LCD skjermer ser det ut til at det er 1680x1050 oppløsning som dominerer. Fant ingen der med 1600x1200.

 

Var litt vanskelg å finne strømforsyninger med den 8-pin kontakten du foreslo. Har du en link til en kandidat?

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...